۲۰ طرح امداد و نجات در قم کلنگ زنی یا بهره‌برداری شد

قم - ایرنا - با حضور کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور و بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه آیین کلنگ زنی، افتتاح و بهره‌برداری طرح‌های امدادی، درمانی، حمایتی، آموزشی و فرهنگی در مجتمع هلال احمر این استان برگزار شد.

 مدیرکل جمعیت هلال احمر قم در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: این طرح‌ها عمدتا در ۱۵ ماه گذشته و به‌همت خیران سلامت انجام شده‌است.

محمدرضا بهرامی اعتبار پیش بینی شده برای این طرح‌ها را بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۹۰ درصد این مبلغ تحقق پیدا کرده‌است.

مدیرکل هلال احمر قم همچنین با اشاره به‌کلنگ زنی طرح پارکینگ امدادی قم به‌عنوان یکی از این طرح‌ها یادآور شد: این طرح را تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به‌بهره برداری خواهیم رساند.

وی رونمایی از خودروهای امدادی، محوطه سازی پایگاه امداد و نجات بخش سلفچگان و بازسازی سازه‌های امدادی و آموزشی را از دیگر طرح‌ها خواند و گفت: آغاز عملیات اجرایی ساختمان و پایگاه امداد و نجات شهرستان جعفریه، افتتاح ۶ خانه هلال و ۶ کانون طلاب و همچنین راه اندازی استودیوی آموزش کمک‌های اولیه نیز از جمله دیگر طرح‌ها می‌باشند.

مدیرکل هلال احمر با بیان اینکه با بیان اینکه در دوران کرونا هزار و ۸۰۰ تَن از طلبه‌های جهادی به‌شکل مجازی آموزش‌های امدادی را فرا گرفتند یادآور شد: در یک برهه ای که بحران اصلی کرونا بود نیز ۴۰۰ هزار تَن در قم آموزش‌های پَسا کرونا را دریافت نمودند که ۱۰۵ هزار تَن از آنها گواهی نامه امدادی گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌نقش خیران در تامین تجهیزات امدادی و پزشکی مورد نیاز استان افزود: در این آیین از تجهیزات پزشکی اهدایی از جمله دستگاه‌های اکسیژن ساز، تخت‌های بیمارستانی، واکر و عصا و همچنین تعدادی ویلچر که از کشور چین خریداری شده رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به‌رونمایی از پنجمین مرحله طرح مواسات و همدلی با هدف توزیع بسته‌های معیشتی میان محرومان بیان کرد: پایگاه امداد و نجات جاده قم - گرمسار نیز به‌بهره‌برداری می‌رسد./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha