طرح «نذر سلامت۲» برای رعایت مسایل بهداشتی هیات‌های سمنان اجرا می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طرح «نذر سلامت۲» با حضور اعضای جوانان هلال احمر در ماه محرم به منظور حفظ سلامت عزاداران و بهداشت هیات‌ها از ۱۸ تا ۳۰ مرداد در استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مظفر محمدخانی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز داشت:  «طرح نذر سلامت۲» در سطح هیات‌های بزرگ استان سمنان در قالب تیم‌های ۵ نفره اعضای جوانان هلال احمر در حال برگزاری است.

وی افزود: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران توسط اعضای جوانان آموزش دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، تب سنجی و ضدعفونی کردن دست های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: همچنین همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم‌ قبل و بعد از هر برنامه، غربالگری افراد دارای علائم بیماری کووید۱۹ در ورودی هیات‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط اعضای حاضر در این طرح انجام می‌شود.

محمدخانی با اشاره به اولویت سلامت مردم و مشارکت پرشور خیران در این ایام درخواست کرد: متولیان هیات‌های مذهبی تلاش کنند بخشی از نذروات به سمت تهیه اقلام بهداشتی هدایت شود.

سال گذشته بیش ۱۳۰ هزار نفر از خدمات طرح نذر سلامت در استان سمنان بهره مند شدند.

اکنون در استان سمنان، شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha