هر هفته سه محموله حاوی واکسن کرونا تحویل خراسان رضوی می‌شود

مشهد- ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر هفته سه محموله حاوی واکسن کرونا برای تزریق به گروههای هدف در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تحویل‌ استان می‌شود.

دکتر محمدجعفر صادقی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هریک از محموله‌های سه‌گانه تحویلی هفتگی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۷۰ هزار تا ۸۰ هزار دُز واکسن کرونا است. 

وی ادامه داد: بر این اساس حجم واکسن تحویلی هفتگی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون مناسب بوده لذا هم‌اینک مشکلی از بابت کمبود واکسن در مشهد وجود ندارد. 
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: تاکنون واکسن کرونا به ۲۸ درصد از جمعیت زیرپوشش این دانشگاه در سطح ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی تزریق شده است.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. 

وی افزود: بر این اساس تاکنون در مجموع یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر از شهروندان خراسانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 
دکتر صادقی ادامه داد: دُز نخست واکسن کرونا به ۹۶۷ هزار نفر و دُز دوم آن به ۲۸۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده است. 
وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ایرنا تعداد پایگاهها و مرکز واکسیناسیون کرونا را در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۳۲ واحد اعلام و بیان کرد: این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات خود دارد.

ساکنان ۱۷ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی را از دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام دریافت می‌کنند. 

بر اساس آخرین آمارهای کشوری اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۶ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۸۸۲ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و شش میلیون و ۱۵۰ هزار و ۸۱۷ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران تاکنون به ۲۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۶۹۹ دوز رسیده است.

تاکنون چهار میلیون و ۷۱۵ هزار و ۷۷۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۹۶۱ هزار و ۲۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۵۹ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۳ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۷۵ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۷۸  نفر را گرفته است. ۱۹۰ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۷۴۷ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۸ میلیون ۸۱۴ هزار ۵۹۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۴۶ هزار و ۶۶۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه یازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha