تشکیل اتاق فکر با همراهی نخبگان ،کارآمدی دولت سیزدهم را دوچندان می کند

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اظهار این که کابینه دولت رئیسی دارای این ویژگی است که با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی بدنبال رفع مشکلات و مسائل پیش رو در کشور می باشند ، گفت: تشکیل اتاق فکر با همراهی نخبگان ،کارآمدی دولت سیزدهم را دوچندان می کند.

حسین کرمانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کارآمدی یک دولت به انتخاب اعضای کابینه آن بر می گردد و اینکه تا چه اندازه رییس آن دولت در انتخاب این اعضا منش و رفتار مناسب متناسب با مسائل کشور را پیاده بکند .

وی ادامه داد : محدود نکردن انتخاب افراد کارشناس و متخصص در هر حوزه ای به مسائل جناحی و حزبی می تواند در این زمینه کارگشا باشد تا تمامی افراد لایق و توانمند در بدنه تیم دولت قرار بگیرند تا بتوانند با راهکارهایی که ارائه می دهند بر مشکلات فائق بیایند .

به گفته رییس دانشگاه آزاد مازندران اینکه ازمیان چند صد نفر افراد لایق و شایسته دست به انتخاب کابینه دولت زده شد خود باعث می شود تا وزنه کابینه افزایش یابد وتوانمندان وارد این عرصه بشوند. 

وی ادامه داد : رییس جمهوری در انتخاب اعضای کابینه خود سعی کرده است علاوه بر انتخاب افراد قدیمی که سابقه مدیریت ها و وزرات را داشته اند از چهره های جدید استفاده بکند که سابقه اجرایی و مدیریتی خوبی نیز داشته اند .

کرمانیان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم علاوه بر برخورداری از توان و تخصص وزرا از بخش های دیگر نیز برای یافتن راهکارهای حل مشکلات استفاده بکند ، افزود : دولت می تواند با تشکیل اتاق های فکر متشکل و با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف در این زمینه کارگشایی بکند .

وی ادامه داد : در این اتاق های فکر نیز که با حضور اساتید و نخبگان است می تواند راهکارهای خوبی ارائه و بعد در قالب برنامه شکل اجرایی به خود بگیرد .

کرمانیان با اشاره به اینکه بنا به فرمایشات رهبری مشکلات کشور زمان بر است ، افزود : پس می بایست برای رفع آنها نیز زمان صرف شود تا این مشکلات کم و کمتر بشود و نباید انتظار داشته باشیم در مدت کوتاهی این مشکلات و دست اندازهای موجود برطرف شود .

وی افزود : ایران که منابع زیادی را در خود جای داده است با استفاده از این ظرفیت می تواند به نتایج قابل قبولی در رفع مشکلات کشور از جمله بیکاری دست بیابد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت : وزرای دولت سیزدهم می توانند با برنامه ریزی در خصوص داشته ها ومنابع ایران زمینه ای فراهم آورند که صنایع تبدیلی رونق بگیرد تا کشور به درآمد خوبی در این زمینه برسد .

وی ادامه داد : همچنین امنیتی که در ایران وجود دارد می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران شود و این امر مهم مستلزم برنامه ریزی دقیق است.

 جلسه رای اعتماد مجلس تکلیف سکانداری  ۱۸ وزارتخانه  از مجموع ۱۹ وزارتخانه  و ۱۸ وزیر کابینه سیزدهم را مشخص کرد. فقط نامزد پیشنهادی رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از دریافت رای اعتماد بهارستان‌نشینان بازماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha