۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84465465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهارمحال و بختیاری نیازمند اختصاص یارانه‌های هنری است

شهرکرد - ایرنا - رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در این استان هنر آن‌چنان به مفهوم حرفه‌ای به درآمدزایی نرسید است، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، لازم است حمایت‌های یارانه‌ای برای توسعه هنر و فرهنگ در این استان اختصاص یابد.

حجت‌الله شیروانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: به دلیل قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در جمع استان‌های کمتر برخوردار و ضرورت و اولویت توسعه اقتصادی و صنعتی در این استان تا حدودی به حوزه هنر و فرهنگ کمتر توجه شده است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های ظهور و بروز استعدادهای هنری در این استان به مراتب در مقایسه با دیگر استان‌ها کمتر شکل گرفته است و برخی از هنرمندانی از راه هنر امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: عمده هنرمندان شاخص چهارمحال و بختیاری در خارج از این استان ساکن شده‌اند تا بتوانند از حمایت‌های بیشتری برای تولید آثار خود بهره‌مند شوند.

رییس حوزه هنری استان ادامه داد: شایسته‌تر آن است که رسانه‌ها برای معرفی هنرمندان و آثارشان به حوزه هنری کمک کنند تا حرکت در مسیر ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان نیز تسریع شود.

وی همچنین به تأثیرات منفی کرونا بر نحوه اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر چه محدودیت‌های اعمال شده موجب شد تا بسیاری از فعالیت‌های هنری که لازمه پرداختن به آن‌ها مواجهه رو در رو است با رکود همراه شود اما باید گفت که هنر در این دوره به طور کامل تعطیل نشد و حمایت‌های استانی در بخش چاپ آثار هنرمندان به سه برابر افزایش یافته است، همچنین با طراحی برخی جشنواره‌ها و فراخوان‌های هنری، تولید آثار دنبال می‌شود.

شیروانی با بیان اینکه همواره سعی شده است تولید آثار هنری با کیفیت در استان مدنظر قرار گیرد، افزود: این شاخصه باید آن‌چنان پررنگ باشد تا مخاطب خود به سراغ محصولات بیاید و به این شکل حمایت معنوی و مادی مناسبی نیز از هنرمند صورت گیرد.

وی بر تعامل دستگاه‌های دولتی و رسانه‌ها برای توسعه فرهنگ و هنر در استان تاکید و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های معرفی کتاب با همراهی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، نقد آثار تولیدی در رسانه‌ها و خرید و توزیع آثار با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند بر تقویت بنیادین فرهنگ و رشد کیفی و کمی هنرمندان اثرات مثبتی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha