راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه باشد

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

ذبیح‌الله اعظمی روز جمعه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این استان در تولید بذرهای سیب‌زمینی، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی آن ظرفیت خاص و ویژه دارد.
وی افزود: ذخیره‌های ژنتیک گیاهی و جانوری چهارمحال و بختیاری بی‌نظیر و حفاظت از آن ضروری است و دانشگاه شهرکرد ،طرح‌های تحقیقاتی برای رفع مشکلات خشکسالی و خشکیدگی‌های جنگل‌های بلوط و گون‌زترها را در دستور کار قرار دهد.
اعظمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف تقویت سفره‌های زیرزمینی و مهار سیلاب‌ها عملکرد مطلوبی دارد که باید برای کشور الگو شود.
وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ به تقویت اعتبارات آبخیزداری نگاه ویژه خواهد داشت.
اعظمی اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، اجرای هرگونه طرح انتقال آب بین‌حوضه‌ای در کشور مطرود و مردود است و چنین طرح‌هایی باید متوقف شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از معاونان وزرا در حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان خواهند پرداخت.
در این سفر ۲ روزه تمام اعضای کمیسیون به حوزه‌های انتخابی استان سفر خواهند کرد و از نزدیک از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این حوزه‌ها آشنا و تنش‌های آبی در استان و همچنین با تنش‌های حوزه محیط زیست، جنگل و مرتع، حوزه سدها و تالاب‌های استان و طرح‌های حوزه کشاورزی و دامپروری و محیط زیست آشنا خواهند شد.
اعضای این کمیسیون با بازید از این طرح‌ها با چالش‌ها و فرصت‌های استان آشنا در پایان سند سفر نیز در استان تدوین و تنظیم خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha