رئیس هیات فوتبال مازندران پس از سه دهه تغییر کرد

ساری – ایرنا – انتخابات ریاست هیات فوتبال مازندران پس از ماه‌ها تأخیر و بلاتکلیفی امروز یکشنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و اعضای مجمع در نهایت رحیم درزی خلردی را به عنوان رئیس این هیات انتخاب کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات هیات فوتبال مازندران که در یک سال اخیر به دلیل به تعویق افتادن انتخابات و برگزار نشدن آن به یکی از نقاط مبهم ورزش استان تبدیل شده بود، امروز با حضور شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و هر ۴۳ عضو مجمع هیات فوتبال برگزار شد.

عادل عالیشان، هادی خلردی، مختار مهدوی و رحیم درزی خلردی چهار نامزد کسب تصدی جایگاه ریاست هیات فوتبال مازندران بودند. غلامرضا بهروان هم که طی سه دهه اخیر همواره به عنوان نامزد در این انتخباات حضور داشت و برنده انتخابات می‌شد، به دلیل قانون منع حضور بازنشستگان در رأس هیات های ورزشی نتوانست بر خلاف ادوار گذشته در این انتخابات نام‌نویسی کند.

آراء اولیه اعضای مجمع هیات فوتبال مازندران در سبد هیچ کدام از نامزدها به حد نصاب برای کسب پست ریاست این هیات قرار نگرفت و به همین دلیل انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور نخست این انتخابات رحیم درزی ۱۴ رأی، مختار مهدوی ۱۶ رأی، عادل عالیشان ۸ رأی و هادی خلردی ۵ رأی کسب کردند و به این ترتیب رحیم درزی و مختار مهدوی به دور دوم انتخابات راه یافتند ، اما در دور دوم انتخابات بر خلاف دور نخست که مختار مهدوی آراء بیشتری نسبت به رحیم درزی خلردی داشت، از رقیب انتخاباتی خود عقب ماند و در نهایت رحیم درزی خلردی با ۲۶ رأی به عنوان رئیس جدید هیات فوتبال مازندران انتخاب شد. مختار مهدوی نیز ۱۷ رأی کسب کرد.

 رئیس هیات فوتبال مازندران پس از سه دهه تغییر کرد

رحیم درزی خلردی رئیس جدید هیات فوتبال مازندران نایب رئیسی هیات فوتبال استان و دبیری سازمان لیگ فوتبال مازندران را در کارنامه دارد و دانش‌آموخته مقطع دکترای مدیریت ورزشی است. درزی خلردی رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی مازندران، رئیس کمیته فوتسال هیات فوتبال شهرستان ساری، رئیس انجمن فوتبال دانش‌آموزی مازندران و رئیس انجمن فوتسال دانش‌آموزی شهرستان ساری نیز بود. او علاوه بر این که در دهه ۶۰ و ۷۰ بازیکن تیم‌های جوان ساری، نکا چوب ساری و شهروند ساری بود، مدارک مربیگری ویژه مدارس فوتبال، مربیگری فوتسال و مربیگری درجه C و D فوتبال آسیا را نیز دریافت کرده است.

انتخابات پیشین هیات فوتبال مازندران ۹ بهمن ۱۳۹۵ با حضور اعضای مجمع و مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال برگزار شده بود که غلامرضا بهروان با ۳۱ رأی از ۴۳ رأی برای پنجمین دوره پیاپی ریاست این هیات را عهده‌دار شد.

حضور بهروان در انتخابات هیات فوتبال مازندران از حدود یک دهه پیش به دلیل بازنشسته بودن او حاشیه‌ساز شده بود. به طوری که بهمن ۱۳۹۱ پس از انتخاب بهروان به عنوان رئیس هیات فوتبال مازندران برای چهارمین دوره پیاپی، احمد سعادتمند مدیرکل وقت ورزش و جوانان مازندران صراحتا اعلام کرد این انتخابات وجاهت قانونی ندارد و برگزارکنندگان مجمع بدون توجه به هشدارهای داده شده از سوی این اداره کل اقدام به برگزاری انتخابات کردند. در آن انتخابات نیز بهروان ۳۳ رأی کسب کرده بود.

این انتخابات بدون دعوت از خبرنگاران برگزار شد که برگزارکنندگان برنامه دلیل آن را تصمیمی کشوری برای همه استان‌ها عنوان کردند. با این حال به دلیل حضور تعدادی از خبرنگاران در پشت درهای سالن برگزاری انتخابات، برگزارکنندگان برای حضور این افراد در سالن اقدام کردند که این موضوع مورد انتقاد سایر خبرنگاران ورزشی استان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha