۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84583919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای کردستان سردتر می‌شود

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۷
کد خبر: 84583919
هوای کردستان سردتر می‌شود

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان تا اواخر هفته روند کاهشی دارد و به طور میانگین تا روز جمعه حدود سه تا چهار درجه کاهش می‌یابد.

خبات قمری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی هشت درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند.

وی افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین ساعت منفی ۲ درجه و در گرمترین حالت ۱۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز سامانه بارشی به استان وارد می‌شود که تا صبح فردا تمامی نقاط استان را در بر می‌گیرد، ادامه داد: پیامد این سامانه در برخی از نواحی غربی و جنوبی استان آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و در نیمه شمالی و ارتفاعات استان بارش برف و کولاک پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر فردا بارش ها عمدتا به شک برف بوده و در توابع شهرستان های بانه، سقز، مریوان و سروآباد متمرکز می شود و در دیگر نقاط استان به ویژه ارتفاعات به صورت رگبار برف و کولاک خواهد بود.

قمری افزود: با توجه به بارش برف و کولاک در نواحی مرتفع و سردسیر استان امکان مشکلات تردد، لغزندگی و انسدادهای موقت وجود دارد که توصیه می کنیم از ترددهای غیرضروری خودداری شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha