۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84585119
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مریوان پربارش‌ترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: شهر مریوان با ۳۰ میلی‌متر بارش در شبانه‌روز گذشته بارانی‌ترین شهر استان بود.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از شهر مریوان با ۳۰ میلی‌متر بارش، دهگلان، بانه و سروآباد ۱۳، سقز ۱۲، قروه ۱۰، کامیاران هشت، بیجار پنج، سنندج چهار و دیواندره سه میلی‌متر بارش داشتند.

وی افزود: این سامانه بارشی از بعداز ظهر روز دوشنبه وارد استان شده و بارش‌های آن تا روز جمعه به صورت متناوب ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه عمده بارش‌های این سامانه برای نواحی غربی استان همچون شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، سقز، سنندج، دیواندره و کامیاران برآورد می‌شود افزود: امکان اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: به علت شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی طی امروز و فردا، شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان خواهیم بود.

پناهی اضافه کرد: از امروز تا روز شنبه هفته آینده میانگین دمای هوای استان چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و یخبندان شبانه و صبحگاهی در بیشتر مناطق حاکم می شود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی هشت درجه سردترین و شهر سنندج با حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است، این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha