نظارت بر کالاهای اساسی نیاز به ابلاغ ساختار و چارت جدید دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری امور نظارتی و بازرسی کالاهای اساسی به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: ساختار و چارت جدید مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی جهت تسهیل امور نظارتی باید ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا «بهزاد باباخانی» روز دوشنبه در جلسه کارگروه قرارگاه امنیت غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان استانی بصورت ویدئو کنفرانس در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه در ادامه تعیین تکلیف اختصاص یارانه ها به نهاده های دامی را امری مهم به شمار آورد و افزود: ارز ترجیحی در حوزه نهاده های دامی نیازمند تعیین تکلیف جدی است ،چرا که عدم تعیین تکلیف آن موجب نوسان قیمت ها خواهد شد.

وی همچنین به موضوع سیستم اینترنتی فروش کالا اشاره کرد و گفت: ظرفیت های سیستم معرفی شده جهت توزیع کالاهای اینترنتی کافی نیست و خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های محلی جهت اجرای طرح فروش هوشمند کالاها هستیم.

باباخانی در پایان سخنان خود از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد ظرفیت صادرات دام عشایر و دامداران استان کرمانشاه افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به درخواست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه جهت افزایش مجوز صادرات دام زنده، گفت: مجوز پنج هزار رأسی صادرات دام زنده از استان کرمانشاه پس از عملیاتی شدن صادرات مجوز تخصیص یافته قابل تجدید است ،اما باید این نکته مهم را در نظر داشته باشیم که سود حاصل از آن نصیب دامداران و عشایر شود.

سید «جواد ساداتی نژاد» همچنین با تاکید بر رسالت قرارگاه امنیت غذایی، افزود: قرارگاه امنیت غذایی در کشور و متناظر آن در استانها بازوی های تنظیم بازار به حساب می آیند و در این راستا جا دارد از زحمات بازرسین ،نیروهای بسیج ،اصناف و سایرین که بیشترین همراهی را با مصوبات قرارگاه امنیت غذایی داشته اند تقدیر و تشکر نمایم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت بازار کرمانشاه و مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان پرداخت.

«شهریار قاسمی» در ابتدای گزارش خود با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه قرارگاه امنیت غذایی در استان کرمانشاه گفت:جلسات قرارگاه امنیت غذایی در کرمانشاه هر روز صبح برگزار می شود و در این راستا ۴۴ مصوبه شامل؛ تنظیم بازار کالاهای اساسی و خوراکی، اصلاح سامانه گزارش گیری ۱۲۴،انجماد مرغ مازاد استان،ممانعت از خروج تخم مرغ از استان با کمک اتحادیه ،توزیع جو در بین دامداران و عشایر،تنظیم بازار شب یلدا و مدیریت و بازرسی کالاها پیگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha