۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84599398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بانه: شرط حضور در مراسم ها همراه داشتن کارت واکسیناسیون کرونا است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان بانه گفت: شهروندان برای حضور در تجمعات و مراسم ها باید کارت واکسیناسیون کرونا همراه داشته باشند و از ورود افرادی که این کارت را همراه نداشته باشند جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان بانه با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار داشت: آمار واکسیناسیون آمار قابل قبولی است اما باید تلاش کنیم این آمار را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: تضاد فکری در زمینه واکسیناسیون به جامعه آسیب می زند و باعث می شود جامعه همچنان با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم کند باید کاری کنیم جمعیت ۲۰ درصدی مخالف را با جامعه همراه کنیم.

رستم پور گفت: باید افرادی که وارد ورزشگاه ها می شوند کنترل شوند و کارت واکسیناسیون به همراه داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند خانه های مسافر نیز کنترل می شوند.

وی اضافه کرد:  با توجه به احتمال شیوع پیک های جدید و جهش یافته ویروس کرونا، باید افرادی که تاکنون واکسن را تزریق نکرده اند هر زودتر اقدام کنند که با مرگ و میر مجدد مواجه نشویم.

موارد مثبت از سویه اُمیکرون در بانه شناسایی نشده است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز در این نشست،  سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) را ناشناخته عنوان کرد و گفت: تاکنون مواردی از سویه جدید اُمیکرون در بانه شناسایی نشده بعضی از متخصصین این سویه را آرام توصیف می کنند که در فرد علائم مشاهد می شود و زود از بدن خارج می شود.

دکتر آرش رشیدی با اشاره به سیر نزولی شیوع ویروس کرونا که از اواخر آبان ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد افزود: همزمان با کاهش آمار شیوع ویروس کرونا،  یک موج شدید آنفلوانزی فصلی نیز آغاز شد که بار سنگینی را بر دوش بخش های مختلف شبکه بهداشت و درمان تحمیل کرد.

وی اظهار داشت: آمار بیماران سرپایی چهار برابر نسبت به ماه های قبل افزایش یافت اما این بیماران نیاز به بستری نداشتند.

رشیدی اضافه کرد: ویروس کرونا در ماه ها اخیر جهش پیدا کرده و به ما ابلاغ شده که وضعیت آماده باش را همچنان حفظ کنیم از شنبه هفته گذشته بیمارستان های بانه در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به احتمال شیوع سویه جدید کرونا گفت: انتظار می رود تعداد زیادی از شهروندان نیاز داشته باشند که بستری و بخش های رزو بیمارستان ها نیز بازگشایی شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه اضافه کرد: حالت آماده باشی که در بیمارستان ها برقرار است باید در ادارات نیز برقرار شود.

وی گفت: با تلاش جمعی و مدیریت فرمانداری، تاکنون حدود ۸۰ درصد جمعیت هدف دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند ۲۰ درصد جمعیت هم تحت هیچ شرایطی حاضر نشده اند واکسن را دریافت کنند.

رشیدی با بیان اینکه تا کنون ۱۹۱ هزار و ۶۸۵ دز واکسن کرونا در شهرستان بانه تزریق شده است گفت: بر این اساس ۱۰۱ هزار و ۴۱۲ مورد مربوط به نوبت اول، ۸۳ هزار و ۳۲۱ مورد نوبت دوم و ۶ هزار و ۹۵۲ مورد هم نوبت سوم بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۷ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان دز اول و  ۶۰ درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه از مردم خواست تا جایی که امکان دارد در تجمعات شرکت نکنند و افزود: برگزاری مراسم ها و برنامه های ورزشی باید با لحاظ پروتکل های بهداشتی برگزار شود و گرنه باعث افزایش شیوع کرونا بویژه سویه جدید می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha