فرماندار مهاباد: روحانیون در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پیشرو بودند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: علما و روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی همواره پیشرو بوده و در تداوم آرمان های انقلاب و نظام نقش بی بدیلی را ایفا کرده اند.

امیر قادری روز پنجشنبه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در دیدار با امام جمعه مهاباد افزود: پیروزی انقلاب اسلامی نیز با رهبری روحانیت بزرگ امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز با صلابت و اقتدار ادامه یافت.

وی ادامه داد: نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تداوم آن با تبیین ارزش های انقلاب برای نسل های جوان پر رنگ بوده و بسیار تاثیر گذار است.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر اینکه جایگاه و اهداف انقلاب باید به نسل های آینده منتقل شود، اضافه کرد: فداکاری و جانفشانی های مردم و قدرت آنان در برابر ظلم و استکبار باید برای همیشه باقی بماند.

قادری پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل خون شهیدان دانست و گفت: امروزه امنیت پایداری که در کشور وجود دارد در مقایسه با کشورهای همجاور قابل قیاس نیست و این همگی در سایه انقلاب اسلامی محقق شده که باید قدر این نعمت را بیش از پیش بدانیم.

امام جمعه مهاباد هم در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به اعتراف غربی ها معادله قدرت جهانی را تغییر داد و به شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی جامعه عمل پوشاند.

ماموستا عبدالسلام امامی با بیان اینکه تعامل با جهان به غیر از رژیم صهیونیستی در نظام جمهوری اسلامی جایز است، گفت: امروزه نظام جمهوری اسلامی برای تداوم انقلاب نیاز به هیچ کشور و قدرتی ندارد زیرا توانایی سرپا ایستادن در برابر مشکلات را بخوبی فراگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شهیدان دوران انقلاب اسلامی سرداران و امیران بوده اند، افزود: فرماندهان نظامی ما، خود در دل نبرد و جنگ بوده و با تمام اخلاص جان خود را فدای پیروزی اسلام کردند.

ماموستا امامی شهیدان گمنام را نشانه مظلومیت کشورمان دانست و اظهار داشت: شهیدان گمنام ما در دوران انقلاب اسلامی نه تنها در داخل کشور بلکه در آن سوی مرزها در راه اعتلای انقلاب و نظام جان ارزشمند خود را فدا کردند.

در ادامه این آیین نیز امام جمعه؛ فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستانی به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر به دیدار خانواده شهدا و جانبازان مهاباد رفتند.

فرماندار مهاباد: روحانیون در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی پیشرو بودند

در این دیدار مسوولان از خانواده شهید "خضر عمری" که در مهرماه سال ۱۳۶۰ در مهاباد و در جنگ با ضد انقلاب شهید شده بود و همچنین "رحیم ابراهیمی" جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی که در سال ۱۳۶۱ در عملیات جنگی از ناحیه چشم چپ و پای راست دچار مصدومیت شده بود دیدار و از آنها دلجویی کردند. 

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز آذربایجان غربی واقع شده و بیش از ۷۵۰ نفر شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha