شکارچی کبک و تیهوی وحشی در دامغان دستگیر شد

سمنان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: شکارچی متخلف کبک و تیهوی وحشی در منطقه تنگه تویه این شهرستان توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

علی آذرپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شکارچی متخلف در مناطق شمالی شهرستان دامغان و منطقه سفیدکوه آرسک، هفته گذشته با تلاش و پایش محیط بانان سختکوش یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شد.  

وی ادامه داد: از این متخلفان، لاشه ۱۱ قطعه کبک و تیهوی وحشی، یک قبضه سلاح شکاری و مقادیر زیادی مهمات کشف و ضبط شد. 

آذرپور اظهار داشت: پس از دستگیری، متهم به مراجع قضایی معرفی و طبق نظر دادگاه به پرداخت ۶۳ میلیون ریال خسارت در حق سازمان حفاظت محیط زیست و ۳۰ میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: از تمامی مردم فهیم و دوستدار حیات وحش دامغان خواستاریم تا هرگونه تردد شبانه روزی افراد مشکوک در مناطق دشتی و کوهستانی شهرستان را به سامانه ارتباط مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته، منطقه شکارممنوع طالو و شیربند شهرستان دامغان از منطقه شکارممنوع به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت. 

منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است و آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha