۲۹ طرح آبرسانی روستایی در آذربایجان‌شرقی با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد

مراغه- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با حضور در وزارت نیرو دستور افتتاح طرح‌های آبرسانی به ۴۸۰ روستا در ۲۱ استان را به صورت ویدئوکنفرانسی صادر کرد که ۲۹ طرح آذربایجان‌شرقی نیز در میان آنها قرار داشت. 

«محمد اسکندری» سرپرست اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که در روستای «علی‌آباد علیا» هشترود برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با افتتاح این طرح‌ها بیش از ۶ هزار ۸۰۰ نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند. 

به گفته وی علاوه بر افتتاح این طرح‌ها، امسال ۱۳۶ طرح آبرسانی روستایی در سطح استان با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می‌شود تا ظرف ۳۰ ماه آینده مشکل آب شرب ۱۳۶ روستای استان به صورت اساسی حل شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی نیز در این آیین اعلام کرد: برای اجرای طرح‌های آبرسانی به ۲۹ روستای استان از جمله «علی‌آباد علیا» در هشترود حدود ۳۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده است. 

محمد خانی افزود: امروز همچنین با دستور رئیس‌جمهوری جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز می‌شود که سهم آذربایجان‌شرقی ۲۵۰ روستاست و در سال اول این جهاد، آبرسانی به ۱۳۴ روستای استان توسط قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) عملیاتی می‌شود. 

به گزارش ایرنا امروز عملیات اجرایی پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو با هدف آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان و با جمعیت سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در مدت زمان ۳۰ ماه با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.
این‌پروژه محرومیت‌زدایی شامل تامین آب به ظرفیت ۶۲۱۶ لیتر در ثانیه، احداث ۱۱۲۶ باب مخزن به ظرفیت ۳۹۴ هزار و ۶۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۴۴۹ باب ایستگاه پمپاژ است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha