۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84669500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه قدس گیلان: امروز فوریت انقلاب حل مسائل اقتصادی است

انزلی – ایرنا - فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: امروز فوریت انقلاب حل مسائل اقتصادی است لذا سپاه در این حوزه تمام توان خود را برای کمک به دولت و نظام وارد صحنه می‌کند.

به گزارش ایرنا ، سردار محمد عبدالله ‌پور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بندرانزلی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان افزود: سپاه با ۴۰ هزار نفر اعضای اولیه تشکیل شد و امروز با ۴۰ هزار پاسدار شهید وارث خون شهدایی هستیم که هسته اصلی سپاه را تشکیل می دادند.

وی سپاه پاسداران را متعلق به انقلاب دانست و اظهار داشت: سپاه هرجا که احساس کرد مشکلی هست باید وارد شود و نباید سوال کند که این مساله مربوط به حوزه سپاه هست یا خیر. درجه ای که به ما داده اند برای حفظ سلسله مراتب‌ است نه اینکه آن را به رخ بکشیم. جنگ در درجه دوم کار سپاه بوده و فعالیت اصلی سپاه حفظ انقلاب است.

فرمانده سپاه قدس گیلان وظیفه ارتش را حفظ تمامیت ارضی و وظیفه سپاه را کمک به بخش دفاعی کشور اعلام کرد و افزود: سپاه در حوزه نظامی دارای سبک است اما همه مشکلات به دست مردم حل می‌شود. ما ۶۰۰ گردان امام حسین (ع) داریم که کشور را از چهار جهت صیانت می‌کنند و در صورت هرگونه تهاجم دشمن از خاک این مرز و بوم دفاع می کنند.

سردارعبدالله پور با تاکید بر اینکه سپاه به همه دولت ها کمک می کند گفت: امروز برقراری امنیت ضرورت انقلاب است و سپاه باید در این حوزه تلاش کند و در کنار سایر نیروها از ناامنی در کشور جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: بصورت هفتگی ۲۳ هزار بسیجی به صورت خودجوش در سراسر استان گیلان گشت شبانه می‌دهند و این اقدام به صورت خودجوش و مردمی برای برقراری امنیت انجام می‌شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اولویت انقلاب اسلامی را مقوله فرهنگی عنوان کرد و افزود: در کنار مسئله فرهنگ باید در حوزه اشتغال نیز کار کرد ، مردم گیلان در سال های اخیر در حوزه مواسات با دستگیر از نیازمندان معجزه کردند .

سردار عبدالله پور خاطر نشان کرد: فوریت انقلاب حل مسائل اقتصادی است لذا سپاه نباید بنشیند و تماشا کند بلکه باید به دولت‌ها در زمینه اشتغال زودبازده کمک کند و با رفع موانع مشکلات را حل و تا جای ممکن اشتغال را احیا کند.

امام جمعه بندر انزلی نیروهای انقلابی کشور و ارگان‌های مختلف به ویژه سپاه و بسیج  را مجموعه های مقدس و دارای ویژگی‌های الهی برشمرد و گفت : سپاه منشا خیر و برکت برای نظام و امت اسلامی است که توسط امام خمینی (ره) پایه‌گذاری شد و در طول سالهای متمادی در تمام عرصه‌ها حضور فعال و جدی و مومنانه داشت .

حجت‌الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار داشت : سپاه هر جایی کاستی پیش آمد در دفاع از ارزش‌ها و معیارهای اسلامی پرچمدار حرکت در مسیر نظام اسلامی برای رفع نواقص بود. سپاه و بسیج مسئولیت‌های سنگین و ویژه‌ای دارند و هر جایی که ورود پیدا کردند با اقدامات خود موجبات رضایت رهبری را فراهم کردند و این توفیق بزرگی است.

لازم به ذکر است در این مراسم سرهنگ حمید جانباز به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه انزلی معرفی و از تلاش های سرهنگ مهدی صفاتی قدردانی شد. سرهنگ جانباز در کارنامه خود فرماندهی سپاه ناحیه ماسال و فومن را دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha