استاندار: سمنان سومین استان‌ برتر کشور در پرداخت تسهیلات ازدواج است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی عصر جمعه در نشست اعضای هیات مدیره و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان درباره مسائل و مشکلات مجتمع تعاونی جدید الاحداث گلخانه‌ای محمدآباد اعلاء در سالن جلسات غدیر استانداری افزود: دولت با پرداخت تسهیلات با بهره کم به دنبال تسهیل در ازدواج جوانان است و آمارها نشان می‌دهد مسوولان استانی در جذب تسهیلات عملکرد مطلوب داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، ۲هزار و ۷۸۶ ازدواج از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر در استان سمنان ثبت شد.
وی افزود: دولت آیت الله رییسی با رویکرد و نگاه گره گشایی به دنبال حل مشکلات مردم و واحدهای تولیدی است. 
وی ادامه داد: رفع موانع و تسهیل تولید و اشتغالزایی از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم است که اکنون با تلاش‌های پنج ماه گذشته با تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد ، تعداد ۳۲ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل استان دوباره راه انداری شده است. 
هاشمی اضافه کرد: ۱۴.۶ درصد از مجموع تسهیلات پرداخت شده در زمینه رونق تولید کشور به وسیله بانک‌های عامل استان جذب و پرداخت شد.‌
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برای حمایت از واحدهای تولیدی استان پنج‌هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر هشت‌هزار میلیارد ریال از اعتبارات پیرو سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به استان سمنان کامل تخصیص یافت که برای اجرای طرح ها در اختیار دستگاه های اجرایی استان قرار گرفت.
هاشمی افزود: توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به خشکسالی به منظور راهبرد مدیریت منابع آبی با جدیت دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به خشکسالی‌های اخیر راه اندازی واحدهای گلخانه‌ای یک ضرورت است، ادامه داد: با حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که در دستور کار قرار دارد، در آینده شاهد بهره برداری از مجتمع گلخانه ای علاء خواهیم بود.
استاندار سمنان بیان کرد: پیگیری رفع مشکلات موجود در حوزه مجتمع گلخانه‌ای علاء به وسیله فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار باشد و در زمینه پرداخت تسهیلات مورد نیاز با سرمایه‌گذار همراهی شود.
۱۹۸ هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha