۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84689035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجموع مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری از ۹۷ هزار نفر گذشت

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۴۴ مبتلای به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان به ۹۷ هزار و ۶ نفر رسید.

علی احمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شبانه‌روز گذشته ۸۴ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که با انجام آزمایش pcr ابتلای ۴۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ قطعی شد.

وی ادامه داد: از بیماران جدید ۱۸ نفر بستری شدند و ۲۶ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری همچنین از فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با احتساب فوتی‌ها جدید، شمار قربانیان ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۸۳۶ نفر رسید.

احمدی روند شیوع کرونا در استان را کاهشی اعلام کرد و گفت: موراد بستری و سرپایی ناشی از کرونا در استان رو به کاهش گذاشته است و از روزهای اوج این بیماری در استان گذر کردیم اما دید و بازدیدهای عید نوروز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی تهدیدی برای اوج گیری شیوع بیماری است.

وی خاطر نشان کرد: همچنان توصیه می‌شود تا مردم نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند چرا که تزریق واکسن از شدت بیماری می‌کاهد و مرگ و میر را کاهش می‌دهد از همین رو افراد برای مسافرتی کم‌خطر و دید و بازدیدهای عید نوروز با تزریق واکسن ایمنی نسبی کسب کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، خانمیرزا، اردل، فارسان و سامان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های کیار و بن در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان کوهرنگ در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha