۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84699886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موزه فرهنگ و آموزش قزوین میزبان گردشگران نوروزی است

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از بازدید روزانه صدها گردشگری نوروزی از موزه فرهنگ و آموزش استان خبر داد و گفت: در این موزه آثار و اشیاء مربوط به ۱۰۰ ساله اخیر آموزش و پرورش استان جمع‌آوری و به معرض نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قزوین،نقی سیاهکالی مرادی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: موزه فرهنگ و آموزش، نخستین موزه‌ خاص حوزه تعلیم و تربیت است و یکی از دلایل موجودیت این موزه، گردآوری اشیاء و ابزارآلات حوزه تعلیم و تربیت استان می باشد.

وی با بیان اینکه موزه فرهنگ و آموزش شناسنامه صدساله آموزش و پرورش قزوین است، اظهار داشت: این موزه گوشه‌ای از تلاش فرهنگیانی است که با عشق و علاقه به تعلیم و تربیت پرداختند و عکس‌ها و آثار به نمایش درآمده در موزه فرهنگ و آموزش، زیباترین خاطرات دوران زندگی را که همان تدریس و تحصیل است تداعی می‌کند.

وی اضافه کرد: این مجموعه به مدت ۱۳ سال و پس از ملاقات و گفت‌وگو با فرهنگیان بازنشسته و شاغل گردآوری شده است.

این مسوول در خصوص موزه فرهنگ و آموزش گفت: موزه فرهنگ و آموزش یادگاری از اسناد و اشیای صد ساله آموزش و پرورش قزوین است.

موزه فرهنگ و آموزش قزوین میزبان گردشگران نوروزی است

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: اسناد و اشیای این موزه با پیگیری‌های ابراهیم صفاری‌نیا از معلمان پیشکسوت استان، از مدارس و مناطق مختلف در استان جمع‌آوری شده است و این گردآوری همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ وی، این موزه گام ارزشمندی برای شناساندن آموزش و پرورش استان به شهروندان و گردشگران است تا با تاریخچه این نهاد مهم تربیتی در استان آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: هدف از ایجاد و راه‌اندازی این مجموعه گردآوری و حفظ اسناد و وسایل مربوط به آموزش و پرورش و ساماندهی آنها و تهیه فرهنگ و تاریخ شفاهی آموزش و پرورش و مستند کردن آن به شکل اسناد تاریخی است.

وی یادآور شد: این موزه در ایام نوروز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ بعدازظهر برای بازدید علاقه‌مندان فعال است و در آن عکس، وسایل تکنولوژی آموزشی قدیمی، کتاب‌های درسی، وسایل آزمایشگاهی و سایر ابزارهای آموزشی از جمله وسایلی است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

این موزه در خیابان شهید انصاری و در محل مدرسه دیانت پذیرای گردشگران و شهروندان قزوینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha