۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84709456
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت یک میلیون بازدید نوروزی و معرفی شهرداران ایلام و آبدانان

ایلام - ایرنا - ثبت بیش از یک میلیون بازدید نوروزی از اماکن گردشگری، معافیت مدارس از پرداخت حق امتیاز حامل‌های انرژی و معرفی شهردار مرکز استان بعد از ماه‌ها کش و قوس از مهمترین اخبار هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، نوروز امسال میزان حضور گردشگران در استان ایلام ۳۰ درصد نسبت به نوروز سال ۹۸ افزایش داشت و از تاریخ ۲۶ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی یک میلیون و ۲۴ هزار و ۴۳۵ مورد بازدید از اماکن گردشگرپذیر استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ انجام شد، ۱۳۸ هزار و ۳۷۰ نفر نیز در مدت زمان ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی اقامت داشته‌اند.

از این تعداد بازدید، ۹ هزار و ۷۴ مورد متعلق به بازدید از موزه‌های ۶ گانه ایلام شامل کاخ‌ موزه‌های قلعه والی و فلاحتی، موزه باستان‌ شناسی دره‌شهر، باغ‌ موزه دفاع‌ مقدس و موزه تاریخ حیات طبیع بود.

همچنین از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین امسال، ۲ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۱۱ تردد با ۱۷ درصد رشد انواع وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی این استان ثبت شده است.

بیشترین میزان ترددها در این مدت در محورهای ایلام - چوار با ۱۶۹ هزار و ۳۰۸ تردد، ایوان - اسلام آباد ۱۳۸ هزار و ۲۰۸ تردد و ایلام - صالح آباد با ۱۳۰ هزار و ۸۵۱ تردد بوده است.

نوروز امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در این بازه زمانی ۴۰ هزار و ۶۰۳ مسافر با پنج هزار و ۶ هزار و ۲۷۲ سفر با ۴۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته جاجا شده است.

پس از ماه‌ها کش و قوس سرانجام مرکز استان شهردار خود را شناخت و بابک محمدی آوندی با رای اعتماد و تایید نهایی توسط وزارت کشور شهردار شهر ایلام شد.

همچنین با تایید استاندار ایلام، ذبیح‌الله دوستی به عنوان شهردار شهر آبدانان معرفی شد.

سعید هژبری معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ۵۴۵ طرح عمرانی در استان ایلام با اعتباری افزون بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

طی روز های اخیر شیوع بیماری سرخک در میان کودکان در برخی استان‌های کشور نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود که در این راستا دکتر جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از پوشش ۹۵ درصدی واکسیناسیون سرخک کودکان در استان ایلام خبر داد و تاکید کرد: پوشش پایین واکسن سرخک در کشور همسایه افغانستان بسیاری از استان‌های شرقی را در معرض آسیب قرار داده است و نیز با توجه به شیوع کرونا و احتمال جا ماندن برخی از خانواده‌ها در خصوص واکسینه کردن کودکانشان در برابر سرخک، سرخچه و اوریون باید هرچه سریع تر به مراکز جامع بهداشت مراجعه کنند.

به گفته حسن بهرام نیا استاندار ایلام و طبق مصوبه مجلس مدارس از پرداخت حق امتیاز آب، گاز و برق معاف هستند و تخلف از این قانون جرم محسوب می‌شود و تلاش می شود با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط، مصرف برق مدارس نیز رایگان شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حمله به طلاب در حرم رضوی، گفت: پایه ریزی و مدیریت این امور هدف و خواسته جبهه استکبار است که بین کشورهای مسلمان منطقه تفرقه ایجاد کند و جبهه استکبار و در راس آن آمریکا هیچگاه از سیاست شوم خود که همان اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در بین شیعیان و اهل سنت است دست برنداشته و همچنان به دنبال اجرای اهداف خود در منطقه است و آمریکا می خواهد آتش فتنه را بر پا کنند و همواره به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی بوده  که نیاز است که رسانه ها و نخبگان این مسایل را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین در دیدار با هنرمندان و قشر هنری استان تاکید کرد: این قشر زحمتکش جامعه باید همواره تکریم شوند و اقتصاد آنان نیز مورد توجه مسوولان قرار گیرد و تبیین انقلاب اسلامی نیازمند فعالیت، همکاری منسجم و اهتمام هنرمندان است و باید پذیرفت که زیرساخت های فرهنگی و اعتبارات موجود جوابگو فعالیت هنرمندان که مهم ترین قشر کشور به شمار می آیند نیست و باید بیش از گذشته به این حوزه توجه شود.

استاندار ایلام با تاکید بر تسریع اقدامات مقدماتی برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی گفت: با توافق طرفین ( استانداران ایلام و دیاله عراق) صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله در آینده نزدیک آغاز می شود و پس از دیدار با استاندار دیاله عراق بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو استان تاکید و اعلام آمادگی کردیم استان ایلام ظرفیت صادرات مواد لبنی، تره بار، مواد پلاستیکی، سنگ و فلز و کلینکر سیمان را به استان دیاله دارد که بخشی از این موارد مورد موافقت استاندار دیاله قرار گرفت و تمامی نیازمندی های حوزه کشاورزی، عمرانی، نساجی و ماشین آلات راهسازی که در لیست تحریم قرار دارد در این دیدار نیز مطرح و مورد موافقت استاندار دیاله برای واردات به ایلام قرار گرفت.

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از حضور طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با توجه به امضا بیش از ۱۷۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اولویت بررسی این طرح پیش‌بینی می‌شود که با رای بالایی به تصویب برسد و برای طی مراحل قانونی به شورای نگهبان ارسال شود.

طراحان بر این باورند طرح مذکور با نگاهی جامع نگر از تصمیم گیری های بخشی، جزیره ای و رویکردهای سلیقه ای در استخدام و به کارگیری کارکنان دستگاه های اجرایی (موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه) جلوگیری نموده و با ارائه سازوکارهایی برای تبدیل وضعیت نیروهایی که به طور تمام وقت به صورت شرکتی، طرحی یا عناوین دیگر و نیز کارگر مشمول قانون کار شاغل در مشاغل ثابت یا موقت، با دستگاه ها همکاری دارند، آنها را ساماندهی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha