۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84709977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات روس: اقدامات غرب در اوکراین می‌تواند به تقابل نظامی بیانجامد

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا گفت: اقدامات غرب در اوکراین بسیار خطرناک و تحریک آمیز است و می تواند روسیه و آمریکا را در مسیر تقابل نظامی مستقیم قرار دهد.

به گزارش ایرنا، آناتولی آنتونوف در مصاحبه با هفته نامه آمریکایی نیوزویک گفت: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی متحدانش در ناتو را برای ارسال کمک های نظامی بیشتر به اوکراین ترغیب می کند که این کمک ها فقط نزاع را تشدید می کنند.

وی افزود: دولت های غربی به صورت مستقیم در حوادث جاری در اوکراین، دخیل هستند و به ارسال سلاح و مهمات به این کشور ادامه می دهند و در نتیجه، موجب ریختن خون های بیشتری می شوند.

این دیپلمات ارشد روس هشدار داد: چنین اقداماتی، خطرناک و تحریک آمیز هستند زیرا به طور مستقیم علیه روسیه هستند.

آنتونوف تصریح کرد: هر کاروان تجهیزات و تسلیحات نظامی ارسالی از سوی غرب، در داخل خاک اوکراین یک هدف نظامی مشروع برای نیروهای مسلح روسیه است.

وی، نسل کشی روس تبارها و تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو را دلیل حمله روسیه دانست و هدف از عملیات ویژه را نازی زدایی و غیرنظامی شدن این کشور عنوان کرد.

سفیر روسیه در آمریکا، ریشه جنگ اوکراین را، کودتای خونین سال 2014 توسط غرب علیه دولت قانونی این کشور اعلام کرد که در نهایت منجر به قدرت گرفتن ملی گرایان تندرو شد.

آنتونوف، مدعی تلاش اوکراین برای دستیابی به سلاح اتمی و حمله به منطقه دونباس شد و گفت: روسیه چاره دیگری جز به رسمیت شناختن جمهوری های دونتسک و لوهانسک و انجام عملیات ویژه در اوکراین نداشت.

وی، هدف عملیات ویژه را چیزی جز پایان دادن به نسل کشی رژیم اوکراین و اطمینان از بی طرفی و غیرهسته ای بودن اوکراین ندانست.

این دیپلمات، نقش داشتن نظامیان روس در کشتار بوچا را رد کرد و افزود: دولت روسیه اقدامات لازم برای حفظ امنیت شهروندان اوکراینی را انجام داده و غرب با انتشار چنین خبرهایی دنبال گسترش روسیه هراسی در جهان است.

وی با اشاره به کشف آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکا در اوکراین، خواستار توضیح واشنگتن درباره ایجاد این آزمایشگاه ها در مرز روسیه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha