۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84726942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احیای شب اول قدر؛ در طلب تعیین بهترین سرنوشت

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 84726942
احیای شب اول قدر؛ در طلب تعیین بهترین سرنوشت

ارومیه - ایرنا - احیای شب اول از لیالی پرفیض قدر، همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی هم برگزار شد و مردم مومن و خداجوی این استان با حضور در محافل معنوی این شب، تعیین بهترین سرنوشت برای بشریت را از خداوند متعال طلب کردند.

به گزارش ایرنا، شب های پرفیض قدر، بهترین شب های ماه مبارک رمضان و طول سال به شمار می روند که مومنان و مسلمانان در جای جای دنیا به ویژه ایران اسلامی، آن را تا صبح احیا داشته و به راز و نیاز با خالق بی نیاز مشغول می شوند.

قرائت دعای جوشن کبیر و ذکر هزار نام متعالی الهی برای درخواست دوری از آتش خشم خداوند، قرائت سوره های روم، عنکبوت و دخان از قرآن کریم، سردادن ندای العفو و استغاثه از خداوند متعال برای بخشش گناهان و همچنین حضور در مجالس مداحی و وعظ از جمله آیین های این شب هاست که در نخستین شب از لیالی قدر امسال نیز همین روال صورت گرفت.

در کنار این آیین های معنوی، بسیاری از وعاظ و روحانیون با بیان روایات و احادیثی از ائمه اطهار و حضرات معصومین (ع)، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به عنوان نخستین شب از لیالی پرفیض قدر را شب تعیین سرنوشت یک سال آینده بشریت می دانند که همین امر، اهمیت این شب را می رساند.

بر اساس همین روایات، مومنان و مسلمانان بهتر است در این شب، مهمترین دعای خود را به تعیین بهترین سرنوشت برای خود، اطرافیان و همه بشریت اختصاص دهند که همچنین نیز بود و بسیاری از مردم، عافیت و عاقبت بخیری، و قرارگرفتن در مسیر پرفیض الهی را از خداوند طلب کردند.

البته در کنار طلب بهترین سرنوشت، مردم مومن و خداجوی آذربایجان غربی در مساجد، حسینیه ها و محل های مختلف برگزاری مراسم شب قدر، حاجات خود را در پایان قرآن بر سر گرفتن از خدای متعال طلب کردند.

روحانیون و علما نیز در این  آیین ها با بیان جایگاه شب قدر در زندگی بشر، این شب را به فرموده قرآن کریم، بهتر از هزار ماه توصیف کرده و بر بهره گیری از همه لحظات آن تاکید کردند.

به مناسبت سالروز ضربت خوردن حضرت امام علی (ع)، بیان ویژگی های زندگی پربرکت حضرت علی امیرالمومنین (ع)، از دیگر بخش های سخنرانی علما و روحانیون در آیین شب نخست از لیالی پرفیض قدر در آذربایجان غربی بود.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم در کنار قرائت ادعیه شب قدر، به بیان مصائب آل الله از جمله حضرت علی (ع) و روضه خوانی در خصوص ضربت خوردن آن حضرت پرداخته و قدرنشینان هم در سوگواری این شب جانکاه، بر سر و سینه زدند.

در کنار حضور در آیین های مختلف شب قدر، حضور مجازی نیز از جمله ویژگی های مهم شب قدر امسال بود و علاوه بر انتشار عکس و فیلم هایی در خصوص آیین های برگزار شده به صورت زنده و غیرزنده، مردم مومن و خداجوی آذربایجان غربی، مطالب، فیلم ها و عکس نوشته هایی را در خصوض شب قدر به هم ارسال کردند.

انتشار عکس و فیلم از طریق شبکه های مجازی، تغییر پروفایل شبکه های اجتماعی به عکس هایی از نام مقدس حضرت علی (ع) و القاب آن حضرت از جمله اقدامات مجازی در نخستین شب از لیالی قدر امسال در آذربایجان غربی بود.

شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان، شب های پرفیض قدر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha