۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84728756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های بهاری کردستان را فرا می‌گیرد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 84728756
بارش‌های بهاری کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: یک سامانه بارشی از اوایل شب یکشنبه استان را در بر می‌گیرد که بارش‌های آن به صورت متناوب تا پایان هفته ادامه دارد.

خبات قمری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه بیشتر نیمه غربی استان را شامل می‌شود اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به صورت فراگیر سایر نقاط را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های این‌ سامانه بیشتر در بعدازظهرها اتفاق می‌افتد، ادامه داد: رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، وزش باد، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: با توجه به احتمال بارش تگرگ، احتمال آسیب به باغات کشاورزی وجود دارد که لازم است کشاورزان در این خصوص تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی گفت: دمای هوای سطح استان نیز در هفته جاری خُنک‌تر می‌شود و به صورت میانگین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

قمری افزود: در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری نیز امکان شکل گیری گرد و غبار در استان وجود دارد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

وی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای قاملو در شهر قروه با دمای منفی ۴ درجه سردترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین ۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha