سفیر روسیه در آمریکا: ارسال سلاح به اوکراین باعث طولانی شدن جنگ می‌شود

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در آمریکا گفت: اقدام واشنگتن در ارسال تسلیحات به اوکراین موجب طولانی تر شدن جنگ خواهد شد و باید متوقف شود.

به گزارش ایرنا، آناتولی آنتونوف در گفت و گو با کانال  تلویزیون روسیه24 خاطرنشان کرد: مسکو با ارسال یادداشتی از آمریکا خواسته است ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند.  

وی با اشاره به تاکید مقامات واشنگتن بر ارسال 800 میلیون دلار تسلیحات به اوکراین، گفت: این مقدار تسلیحات خیلی زیاد است و هیچ ارتباطی با تلاش برای یافتن راه حل دیپلماتیک یا رسیدن به صلح ندارد.

این دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: در این یادداشت، ما تاکید کردیم که اقدام آمریکا در پر کردن اوکراین با سلاح غیرقابل قبول است و چنین اقداماتی باید متوقف شوند.

آنتونوف گفت: همانطور که سناتورهای آمریکایی به صورت آشکار گفته بودند، هدف این اقدامات، جلوگیری از ایستادن روسیه روی پای خود، تامین منافع این کشور و شنیده شدن صدای آن در جهان است.

هرچند آمریکا و متحدانش در ناتو تاکید کرده اند که از درگیری مستقیم نظامی با روسیه خودداری خواهند کرد اما مقامات کرملین، تحریم ها علیه مسکو و ارسال تسلیحات به اوکراین را نوعی اعلام جنگ علیه خود می دانند و درباره تبعات این اقدامات به کاخ سفید هشدار داده اند. کارشناسان نظامی، شروع هرگونه رویارویی نظامی بین ناتو و روسیه را آغاز جنگ جهانی سوم اعلام کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha