۵ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۰۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84764072
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکلات طرح تجاری گردشگری هماگ بجنورد در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی می شود 

بجنورد- ایرنا- عضو شورای شهر بجنورد گفت: متاسفانه مشکلات مربوط به اجرای پروژه مشارکتی تجاری گردشگری هماگ در مرکز استان هنوز حل نشده است و این موارد با طرح در کمیسیون ماده پنج و ماده ۱۰۰ بررسی می شود.

یوسف مغروری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه مشارکتی هماگ پس از یک دهه از آغاز اجرا هنوز با مشکلات متعدد روبه رو است و تخلفات زیادی در اجرای آن شناسایی شده است، متاسفانه در این مدت نظارت ها بویژه نظارت های شهرداری بر اجرای این پروژه مناسب نبود.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: بنای مازاد و کسری پارکینگ بخشی از تخلفات مشاهده شده در این پروژه است که باید تعیین تکلیف شود

وی افزود: پروانه برای پروژه هماگ ۱۰ سال پیش صادر شد و وارد مرحله اجرایی شد، برای این طرح، زمینی به مساحت هشت هزار و ۶۱۵ متر مربع به سرمایه گذار واگذار شد و پروانه صادر شده برای احداث پروژه ای به میزان ۵۵ هزار و ۳۸۰ متر مربع در ۶ طبقه است.

مغروری خاطرنشان کرد: پروانه این پروژه، تجاری _جهانگردی بود و بر اساس قرارداد باید ۴۸ ماهه تکمیل می شد اما اکنون در این سرمایه گذاری خبری از اجرای هتل و پروژه توریستی نیست.

وی با بیان اینکه سهم شهرداری براساس قرارداد اولیه شامل کارشناسی زمین با کاربری تجاری و عوارض پروانه ساختمانی در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: خدمات و هزینه های انجام شده در زمان اجرای پروژه بخش دیگری از آورده شهرداری محسوب می شود.

مغروری گفت: پیش از این و در سال ۹۹، با پیگیری های انجام شده سهم شهرداری بجنورد در این پروژه از سه درصد به ۱۸ درصد ارتقا یافت اما اکنون باید موضوع تخلفات در کمیسیون ماده ۵ بررسی و تعیین تکلیف شود.

 عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح هماگ حدود ۹۰ درصد است گفت: سرمایه گذار خواستار اجرای دی کلینیک در فاز دوم این پروژه است اما موافقت با این امر مستلزم تعیین تکلیف مرحله اول و رفع ابهامات در زمینه سهم شهرداری است. 

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha