۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84775555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: آموزش در دوران کرونا لحظه‌ای تعطیل و یا کُند نشد

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ فرهنگیان، یک لحظه ضرب‌آهنگ آموزش شهرستان در دوران کرونا تعطیل و یا کند نشد و فرهنگیان این شهرستان نشان دادند که افسران سپاه پیشرفت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان ملایر با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: چهره نورانی فرهنگیان ملایر برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار شد.

وی برجسته‌ترین افتخار خانواده فرهنگیان را در دوران شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: روال آموزش در این دوران هرگز تعطیل نشد که این اهتمام و تلاش مجموعه آموزش و پرورش قابل قدردانی است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: بنابر همه شاخص‌های قابل سنجش، این شهرستان با اتکای خانواده بزرگ فرهنگیان پرتلاش، در بین شهرستان‌های استان و منطقه، با وجود همه سختی‌ها، کمبودها و موانع، دارای افتخارات فراوانی است و تمامی شاخص‌ها این برتری را نشان می‌دهد. 

اسماعیلی با بیان اینکه آهنگ دلنشین فرهنگی ملایر با وجود همه فراز و نشیب‌ها، ضرب‌آهنگ آن کند نشد، ادامه داد: با تمامی امکانات و ظرفیت‌ها در کنار خانواده بزرگ آموزش و پرورش هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره منتظر تخصیص اعتبار هستیم، گفت: ۱۳ پروژه نیمه کاره شهرستان ملایر با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی باید به اول مهر برسند.

"مهرالله رخشانی‌مهر" افزود: تخصیص اعتبار پروژه‌های نیمه تمام پس از سفر رییس جمهور به استان همدان، تعیین تکلیف می‌شود.

وی بیان کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های خیرساز از پرداخت هزینه انشعابات و انتقال معاف شدند و مشکلاتی هم در مورد پروژه‌هایی که به طور کامل خیرساز هستند، داریم که در حال پیگیری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از حضور وزیر آموزش و پرورش به این شهرستان گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ احکام خوبی اتخاذ شده که فرصت بسیار مغتنمی است.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان مطالبه همه است و اصل این طرح در این دولت و مجلس با رقم قابل توجهی نهایی شده است.

وی خواستار تعیین تکلیف ۶۰ نفر نیروی انسانی در قالب طرح امین شد و ادامه داد: تقاضا داریم این حق سریعتر با قوت بیشتری محقق شود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: تشکیل این جلسه گفتمان دین، انقلاب و خدمت است و این جمع و فکر جای شکرگزاری دارد.

"هادی بیگی‌نژاد" افزود: پروژه‌های مربوط به آموزش و پرورش که نیاز به افتتاح و تکمیل است جداگانه و مشخص برای آنها برنامه تعریف و تعیین تکلیف شوند.

وی ادامه داد: یک میز کار مدیریتی طراحی شود و براساس آن پیش برویم و تمام پنجره جلوی ما در حوزه پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش باز باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک هیات اندیشه‌ورز در این زمینه تشکیل و موارد مشخص شود گفت: در حوزه نرم‌افزاری هم توقع داریم پروژه‌های فکری در حوزه آموزش و پرورش چه برای کادر ستادی، معلمان و دانش‌آموزان طراحی و مشخص شود که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به تلاش برای برداشتن گام‌های بلند برای تحقق سند تحول بنیادین گفت: منطقه آموزش و پرورش ملایر دارای ۲۸۷ باب مدرسه و ۴۱ هزار دانش‌آموز است که در مجموع در سه منطقه آموزشی ملایر، سامن و جوکار بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

"مهدی عابدینی‌نیا" اصلاح چارت سازمانی، چالش کمبود نیروی انسانی، خالی بودن نیروی تربیتی در مدارس، جذب نشدن نیروهای خدماتی از سال ۱۳۹۰، عدم جذابیت برای پست سرایداری، ارتقای جایگاه بین نیروهای صف و ستاد و تقویت نیروهای ستادی، اختصاص اعتبارات و تجهیزات برای کانون‌های فرهنگی و تربیتی این شهرستان را از جمله مشکلات حوزه آموزشی این شهرستان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ ساعت اضافه تدریس داشتیم، افزود: در سال‌تحصیلی جدید ملایر با کمبود ۵۰۷ نیروی انسانی مواجه است که این چالش باید مرتفع شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه جوکار نیز بیان کرد: این منطقه آموزشی دارای هشت هزار دانش‌آموز و ۷۲۰ فرهنگی و نیروی شاغل است.

"علیرضا امیدی" خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آموزشی به ویژه در مناطق محروم شد و افزود: برخی از این پروژه‌ها ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و معطل تجهیزات اندک برای افتتاح هستند.

وی چالش کمبود نیروی انسانی، اختصاص اعتبار برای مناطق محروم، پرداخت سرانه مدارس، رتبه‌بندی معلمان و نبود امکانات و تجهیزات در مدارس را از دیگر مشکلات برشمرد.

رئیس آموزش و پرورش سامن نیز کمبود استقبال از مدیریت و معاونت در مدارس محروم، خالی بودن پست‌های اداری، استفاده از نظرات معلمات با تجربه در تهیه و تدوین کتب درسی، توزیع کتب درسی، عدم استقبال والدین از فروش مجلات رشد و عدم کارایی دوره‌های ضمن خدمت را از دیگر مشکلات برشمرد.

"سیدعلی سادات موسوی" گفت: نبود نیروی متخصص و کمبود تجهیزات و امکانات در مدارس منجر به کاهش بازدهی شده است.

وی همچنین به کمبود اعتبارات پرورشی، کمبود تجهیزات پروژه‌های نوسازی و تحویل آنها بدون تجهیزات، تامین معیشت و رفاهیات، فرسوده بودن فضای آموزشی و کمبود نیروی مراقب سلامت به عنوان دیگر مشکلات اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha