۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84775653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش استان همدان ۱۸۸ پروژه نیمه تمام دارد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام یکی از مشکلات اصلی این حوزه در استان است، گفت: در حال حاضر ۱۸۸ پروژه نیمه تمام آموزشی در استان وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند تقویت اعتبارات استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمود نقوی» روز پنج‌شنبه در نشست شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد افزود: ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه کاره در استان همدان نیاز داریم.

وی با اشاره به مشکل کمبود معلم در سطح استان، اظهار داشت: چالش کمبود نیروی انسانی در استان نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان است.

وی اضافه کرد: بالاترین سرمایه هر کشور، سرمایه انسانی است که در آموزش و پرورش تربیت می شود و برای این امر خطیر باید بهترین امکانات و ملزومات را در اختیار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ۳۵۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در استان همدان ثبت نام می شوند ادامه داد: ۲۰ هزار نفر نیرو در آموزش و پرورش استان فعالیت می کنند که ۱۰ هزار نفر از آنها به عنوان معلم در کلاسها تدریس خواهند کرد.

نقوی خاطر نشان کرد: همه مسئولان استان برای رشد و توسعه آموزش پرورش آماده هستند و تلاش و کوشش می‌کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در نظام آموزش و پرورش تاکید و تمرکز بر آموزش ضروری به نحو شایسته شکل نگرفته است.

«کیومرث سرمدی» اضافه کرد: دانش آموزانی که دانش آموخته می شوند باید مهارت حل مشکلات، نه گفتن، دوست یابی و سایر مهارت زندگی و اجتماعی را فراگرفته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای سند تحول بنیادین اگر به صورت سالها قبل و کاریکاتوری عمل شود مشکلات بیشتر می شود اظهار داشت: اگر تکالیف را از معلم بخواهیم و به سهم دولت که توجه به معلم است تاکید نکنیم خروجی خوبی نخواهیم داشت.

سرمدی افزود: برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان بدون ایجاد شرط های اضافی باید طرح را اجرا کرد و مجلس اعتبارات لازم را در نظر گرفته است و معطلی این طرح قابل قبول نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواسته معلمان غیر معقول نیست و باید با تسریع در اجرای طرح  شیرینی کار را بیشتر کنیم ادامه داد: در مدارس استان همدان اقدامات خوبی انجام شده است اما مشکلاتی که داریم در بخش نیروی انسانی و نیروی خرید خدمات هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

سرمدی به طرح های نیمه تمام در استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها موجب بی اعتمادی مردم می شود و امکانات و تجهیزات مدارس در مرکز استان نیز تجهیزات کهنه و فرسوده ای است که در شان ما نیست.

استان همدان حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز ۴۱ هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha