۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84778755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۲ درصد مزارع کلزا در گلستان برداشت شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: از آغاز فصل برداشت دانه روغنی کلزا در این استان تا روز گذشته ۱۵ خرداد از مجموع ۴۲ هزار و ۱۲۵ هکتار سطح سبز این محصول تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتارمعادل ۹۲ درصد مزارع برداشت شده است.

محمدرضا عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید محصول کلزا در گلستان توسط هفت مرکز و کارخانه های روغن کشی استان درحال انجام است و از اردی بهشت ماه تا روز گذشته ۶۲ هزار تن از این محصول تحویل مراکز خرید شده است.

وی بابیان اینکه برداشت کلزا یک هفته تا ۱۰ روز آینده در گلستان ادامه دارد، اضافه کرد: تا کنون سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال از بهای محصول کلزا خریداری شده از کشاورزان گلستان به آنها پرداخت شده است.

عباسی از برداشت ۸۷ درصد مزارع جو گلستان خبر داد و گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ از مجموع ۷۵ هزار و ۱۸۶ هکتار کشت جو به سبب خشکسالی ۷۳ هزار و ۱۱۵ هکتار آن سطح سبز و قابل برداشت شد.

وی ادامه داد: پیش بینی تولید از مزارع سطح سبز جو در گلستان امسال ۱۰۷ هزار و ۸۳۴ تن است که باتوجه به قیمت توافقی این محصول تا کنون ۸۹ هزار و ۷۴۴ تن برداشت و فقط ۲ هزار و ۸۵ تن آن به سه مرکز خرید پیش بینی شده در استان تحویل شده است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از برداشت ۶۸ درصد مزارع آبی و ۳۰ درصد مزارع دیم محصول گندم در این استان خبر داد و گفت: درسال زراعی جاری ۳۷۵ هزار و ۱۵۳ هکتار گندم کشت شد که تاکنون ۲۰۱ هزار هکتار آن برداشت شده است.

عباسی افزود: پیش بینی برداشت از مزارع گندم دیم و آبی گلستان امسال ۹۱۰ هزار و ۲۵۰ تن است که تا کنون ۳۲۵ هزار تن آن توسط ۹۰ مرکز خرید این محصول خریداری شده است.

گلستان با ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی پاییزه در کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha