۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84786482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۶ هزار دانش‌آموز کردستانی در طرح داناب آموزش دیدند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: ۸۶ هزار و ۴۵۳ دانش‌آموز استان در قالب طرح داناب(طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب) و در زمینه حفاظت و صیانت از منابع آب آموزش دیدند.

آرش آریانژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دانش‌آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری، با چالش های آب و استفاده صحیح از این مایع حیاتی آشنا شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح داناب از سال ۱۳۹۷ در مدارس متوسطه استان آغاز شد، اضافه کرد: در طرح ذکر شده، ۶۸ هزار و ۸۶۰ دانش‌آموز آموزش دیده مربوط به متوسطه اول و ۱۷ هزار و ۵۹۳ نفر متوسطه دوم هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: این طرح جزو برنامه‌های ۱۱ گانه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای است که تاثیر بسیار خوبی هم در آگاه سازی دانش آموزان (به ویژه خانواده‌های کشاورز) و ایجاد حساسیت در آنان نسبت به استفاده صحیح از آب داشته است.

آریانژاد به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی در دشت های شرقی استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران‌کننده مناطق شرقی استان از لحاظ کاهش منابع آبی زیرزمینی، این طرح به صورت پایلوت در قروه و دهگلان آغاز شد، همچنانکه در این شهرستان‌ها، هفت هزار و ۷۲۳ دانش‌آموز از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند. 

وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی به عمل آمده از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای کردستان حائز رتبه برتر در اجرای موفق طرح دانش آموزی داناب و گسترش سواد آبی در کشور شد.

استان کردستان ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع مساحت دارد و اقلیم آن در مناطق شرقی نیمه خشک، مرکزی نیمه خشک تا مدیترانه‌ای و در مناطق غربی نیمه مرطوب تا مرطوب است.

استان دارای ۱۸ محدوده مطالعاتی شامل ۹ محدوده اصلی و ۹ محدوده مشترک است متوسط بارندگی در کردستان سالانه ۴۵۵ میلیمتر است. تعداد دشت‌های کردستان ۹ مورد است که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ دشت دیگر در جنوب استان واقع شده است. دشت‌های قروه و دهگلان و چاردولی در شرق استان، جزو دشت‌های ممنوعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha