هفت هزار فرزند شهید و ایثارگر مازندران بیکار هستند

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت که هم اکنون هفت هزار فرزند شهید و جامعه ایثارگر این استان بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید کهنسال روز شنبه در نشست شورای هماهنگی جامعه ایثارگری مازندران با بیان این که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب جامعه ایثارگری اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: بی‌توجهی به موضوع اشتغال خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در سال‌های گذشته، روند بیکاری در بین این قشر را افزایش داده است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی برای این مشکل، فکری اساسی شود.

وی اظهار داشـت: دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند در راستای اجرای بند ۶ ماده الحاقی پنج احکام برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی، حداقل ۲۵ درصد از نیروهای انسانی مورد نیاز خود را از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان و ایثارگران تامین کنند که به علت کاهش ورودی و جذب در ادارات دولتی، شمار  دانش آموختگان دانشگاهی بیکار خانواده‌های ایثارگر و جانبازان استان در حال افزایش است.

کهنسال با اشاره به اینکه در بخش درمان نیز دولت ملکف شده است که صد در صد تمام هزینه‌های جامعه ایثارگری را تامین و پرداخت کند، از بدهی ۲ هزار میلیارد ریالی دولت در این بخش خبر داد و گفت : بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران نیز هفت میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگری به شرکت های بیمه‌گر  بدهکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران با اشاره به میزان بدهی این نهاد به مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی، گفـت: این نهاد حدود ۱۴ میلیارد ریال هم به فرزندان پزشک خانواده های معظم شهدا و ایثارگر این استان بدهی دارد که باید برای پرداخت آنها فکر اساسی شود.

وی بازنگری در حوزه خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را از طرح‌های مهم و در دست اقدام بنیاد شهید مازندران در سال جاری عنوان کرد و افزود : استفاده از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی برای تداوم خدمت رسانی به این قشر و رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این نشست بیکاری فرزندان خانوادههای معظم شهدا و ایثارگر را از عمده مشکلات این بخش عنوان کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیکاری و اشتغال بخش زیادی از مراجعه کنندگان را تشکیل می‌دهد ، گفت که در حوزه اشتغال خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر باید اهتمام بیشتری صورت گیرد.

سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی با بیان این که قانون دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است که نسبت به جذب و بکارگیری جامعه ایثارگری اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها،  مشکل اشتغال جامعه ایثارگری را رفع کرد. 
وی با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی های رزمندگان اسلام است و یکی از راه های ادای دین به خون پاک شهدا، رسیدگی به مشکلات خانواده های آنان و جامعه ایثارگری است، گفت که جامعه ایثارگرانی که از شرایط لازم برای جذب در دستگاه‌های اجرایی برخوردارند، باید زمینه بکارگیری آنان فراهم شود.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha