رییس نظام پرستاری مشهد: پرستاران فعال در دوران کرونا باید در اولویت استخدام باشند

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پرستاری مشهد گفت: پرستارانی که در دوران شیوع کرونا به فراخوان‌ها پاسخ گفته و به بیماران کووید ۱۹ در بیمارستانها خدمات زیادی ارائه کردند، باید در قالب آزمونهای استخدامی در اولویت باشند.

دکتر محسن گچپزان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۵۵۰ پرستار در طرح فراخوان دوره کرونا به کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند و اکنون با فروکش کردن کرونا مهلت قرارداد آنها نیز به پایان رسیده است .

وی بیان کرد: نیاز است که در طرح استخدام معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این افراد در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: این پرستاران در موجهای مختلف کرونا با ایثار و از خودگذشتگی وارد میدان شدند و حالا که دوره طرح و قرارداد آنها به پایان رسیده است، امیدواریم با امتیازاتی که در نظر گرفته می‌شود وضعیت آنها نیز تغییر کند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha