جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار ویژه شورای تامین پردیس قرار گیرد

پردیس – ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: شورای تامین شهرستان و دستگاههای مرتبط جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را دستور کار ویژه خود قرار دهند.

علی القاصی مهر روز یکشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان شهر پردیس به مناسبت هفته قوه قضائیه به خبرنگاران گفت: یکی از  موضوعاتی که در دستور کار  مجمع قضایی استان قرار  دارد مسئله ورود جدی و قاطع  به ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییر کاربری های بدون مجوز و احداث بناهایی که در بستر رودخانه ها اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: در بسیاری از شهرستانها با تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم ستاد شورای مبارزه با زمین خواری  و شورای حفاظت از اراضی ملی و طبیعی مسئله تغیر کاربری ها  و تصرف غیر مجاز در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: همکاران دستگاه قضا، شورای تامین و مسئولان شهرستانی ساخت و سازهای غیر مجاز، تصرفاو بناهای غیرمجازی که احداث شده را  حتما در جلسات شورای تامین مطرح کنند.

القاصی مهر ادامه داد: با هماهنگی که در تامین شهرستان پردیس صورت خواهد گرفت نسبت به قلع و قمع بناها و تصرفات غیر مجاز اقدام شود و نسبت به  مواردی که در آینده انجام بگیرد نیز به موقع برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ورود شود.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ساختمان جدید دادگستری برای تسهیل و تسریع در امور مردم با حضور مسئولان شهرستان در هفته قوه قضائیه افتتاح شد، این بنا ساختمانی با  مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع در زمینی به  مساحت ۱۰ هزار متر مربع  احداث و امروز به بهره برداری رسید.

رئیس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: طرح  از سال  ۹۶ شروع و  با دستور و حمایت ویژه رئیس قوه قضائیه نسبت به این شهرستان از محل اعتباراتی که در اختیار ریاست قوه است تامین و در مدت کمتر از هشت ماه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان امروز یکشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا ایین افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان پردیس با حضور شاهرخ جلیلیان معاون امور مالی قوه قضائیه، داراب رحمتی  معاون مالی و پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل، فرماندار، امام جمعه ، معاونان فرماندار و شهرداران و سایر مسئولان ادارات برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha