آمریکا از مصادیق نقض فاحش حقوق بشر در گوشه و کنار جهان است

قشم - ایرنا - امام جمعه موقت قشم گفت: آمریکا که همواره خود را داعیه دار دفاع از حقوق بشر در دنیا می نامند، خود از مصادیق بارز نقض فاحش این حقوق در گوشه و کنار جهان و حتی در خود این کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین روح الله معصومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران (۱۲ تیر ۱۳۶۷) در آب های خلیج فارس و روز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده اند از ششم تا دوازدهم تیرماه نمونه های نقض حقوق بشر آمریکاییها را به مردم معرفی کنید.

وی ادامه داد: قتل عام سرخپوستان آمریکا بزرگترین نسل کشی در طول تاریخ بشری است.

امام جمعه موقت قشم توضیح داد: نمونه‌های نقض حقوق بشر از طرف آمریکا بی شمار است اما درباره مهم‌ترین آنها می‌توان به ترور نافرجام حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) رییس جمهوری وقت ایران در ۶ تیر ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران، انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (ره)، ترور شهیدمحمدکچویی در هشتم تیر ۱۳۶۰،  بمباران شیمیایی سردشت در هشتم تیر ۱۳۶۶ و  ترور شهید آیت الله صدوقی در ۱۱ تیر ۱۳۶۰ اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معصومی اضافه کرد: یکی دیگر از جنایت های بزرگ آمریکا در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ به وقوع پیوست که در آن نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر وینسنس با دستور فرمانده خود و شلیک موشک، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را بر فراز آب‌های خلیج فارس مورد هدف قرار دادند و ۲۹۸ انسان بی گناه را مظلومانه به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه آمریکا مار خوش خط و خالی است که در وجودش سم مهلکی دارد، افزود: قتل عام و نسل کشی سرخ‌ پوستان و آواره‌کردن بازماندگان آنها، قتل عام میلیون‌ها ویتنامی همگی نشان از چهره حقیقی دولت‌های مختلف آمریکا دارد، آنها حتی به این موارد نیز بسنده نکرده اند و با استفاده از هزاران لیتر ماده شیمیایی علف‌کش و برگ‌زدا مزارع و جنگل های ویتنامی‌ها را از میان بردند.

امام جمعه موقت قشم گفت: در جنگ ویتنام مردم این کشور تا چندین سال گرفتار کودکان معلول و بیمار بودند که این بخشی از جنایات ضدبشری آنها در ویتنام است و جنایاتی که با تعریف آزادی و حقوق بشر مشروط به تامین خواسته‌های برگرفته از خوی استکباری آمریکایی‌ها به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: رسالت اصلی همه ما روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه در معرفی چهره واقعی معاندترین معاند آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان، آمریکا و تبیین انواع جنایت‌های شیطان بزرگ با هدف دشمن‌شناسی و تقویت روحیه مقاومت عمومی در برابر اقدامات تروریستی و ضدبشری آمریکایی‌هاست.

به گزارش ایرنا، در دوازدهم تیر ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، یک فروند هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

این هواپیما که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر آمریکا قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.

در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه سایر کشورهای خارجی نیز بودند که همگی جان باختند.

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و سازمان ناظر بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی «ایکائو»، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد.

«ایکائو» سازمان ناظر بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارایه طریق به شورای امنیت به ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت.

از سال ۶۷ تاکنون هر سال روز ۱۲ تیرماه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا با حضور خانواده های شهدا و جمعی از مسوولان بر روی عرشه یک شناور در آب های خلیج فارس با شکوه خاصی برگزار می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha