۱۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84809696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مدیریت مورد معتادین بی بضاعت در سه شهرستان زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح مدیریت مورد برای معتادین بی‌بضاعت در سه شهرستان زنجان، ابهر و خرمدره در حال اجرا است و با اجرای این طرح تاکنون ۱۲۵ نفر از معتادین تحت حمایت بازتوانی قرار گرفته اند.

سلمان حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه نیازهای این قشر از جامعه متفاوت از سایرین است افزود: معتادان به دلیل اینکه بطور عموم افرادی طرد شده و بیگانه از توانمندی‌های خود هستند، برای بهبودی کامل آنها به اقدامات مددکاری اجتماعی و حضور جدی در فضای زندگی نیاز است.

وی  اضافه کرد: هدف از اجرای طرح مدیریت مورد ارتقای سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبودی، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آنان و خانوادهایشان، تداوم مراقبت و درمان، ایجاد محیطی امن و حمایت‌کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی‌بضاعت است.

این مسوول، با اشاره به وظایف مددکاران در طرح مدیریت مورد نیز گفت: در این طرح در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی، درمانی مددکارانی به ‌عنوان تسهیلگر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقاء سطح کیفیت زندگی آنان انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه همه اقشار جامعه باید در برابر مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن که جامعه متحمل می‌شود، احساس مسئولیت کنند خاطرنشان کرد: همگان باید با همفکری و اتحاد برای ریشه کن سازی این معضل از جامعه تلاش کنند.

حسینی با بیان اینکه تلاش در جهت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، مجاهدت در راستای حفظ و تقویت کرامت انسانی است، افزود: بهزیستی با اجرای برنامه های پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد درمحلات شهری و روستایی، محیط کار و ارائه خدمات به گروه هدف در مراکز کاهش آسیب و مراکز درمان سرپایی و مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و... سعی در کنترل و ریشه کردن این معضل اجتماعی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha