ارشاد خاطیان، رویکرد اصلی امر به معروف و نهی از منکر است

زنجان-ایرنا- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با تاکید بر اینکه قرار نیست در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، برای کسی ایجاد مزاحمت و یا آرامش او بر هم زده شود، گفت: در این طرح مچگیری هدف ما نیست بلکه محبت و دستگیری از خاطیان برای ارشاد آنها، رویکرد اصلی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سجاد ناصر، روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع راههای احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف را به معنای دفاع از حریم و آزادی انسان ها عنوان کرد و افزود: نتیجه اعمال ما در امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه ای باشد که مردم یاد خدا باشند نه اینکه آرامش را از آنها سلب کند و گمان کنند که دنبال مچگیری از آنها هستیم.

 وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب در کنار هم دیده شده‌اند گفت: اگر نتیجه عفاف آرامش روانی جامعه باشد، اهمیت مسئله عفاف در جامعه، خود را نشان خواهد داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با بیان اینکه ما امیدوار به حل مسئله عفاف و حجاب در جامعه هستیم خاطرنشان کرد: ناامید نیستیم و حتماً کار را پیش می بریم اگرچه کار دشمن القاء ناامیدی نسبت به نظام و اهداف نظام در ابعاد مختلف است.

حجت الاسلام  ناصر با تاکید بر اینکه در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در استان، بنا داریم طرح فاخر، دائمی و حکیمانه تدوین شود، تصریح کرد: چند هدف را دنبال می کنیم که متوقف شدن رشد ناهنجاری ها در جامعه، ارتقاء و ترمیم ضعف های گذشته، از آن جمله است.

وی با بیان اینکه ترکیب ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم به گونه ای است که دستگاه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی که اشرافیت بیشتری به مسائل و موضوعات مرتبط دارند عضو آن هستند، اظهارداشت: همه دستگاههای عضو، در تصمیم گیری های ستاد دخیل هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با اشاره به اینکه  در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب، رویکرد های مختلفی در گذشته مطرح  بوده است، گفت: در برخی از دولتها بحث آزادی و رها کردن مسئله مطرح بود که  نتیجه مطلوب نداد و به خاطر ضعف هایی که داشت باعث بروز ناهنجاری هایی در جامعه شد.

 حجت الاسلام ناصر اظهارداشت: رویکرد دیگر این بود که در برخی از دولت ها، در مواجهه با اجرای شفاف طرح عفاف و حجاب، آنگونه که باید عمل نکردند و به اصطلاح ناخنک زدند و طرح  را رها کردند.

وی تاکید کرد: لذا راه سوم که حکیمانه، عاقلانه و با فکر و اندیشه ارائه شده است طرح قرارگاه عفاف و حجاب است که مزایایی نسبت به طرح های قبلی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با بیان اینکه بحث استمرار اجرای طرح و شفافیت آن مطرح است گفت: البته مرحله‌ای بودن و منطقه ای بودن آن نکته مهم دیگری است که در این طرح دید شده است و به همین خاطر یک آسیب شناسی بومی شده و در واقع با معروف و منکر مناطق مطابقت دارد.

حجت الاسلام ناصر اظهار داشت: پرداختن به مسئله حجاب و عفاف هم یکی از گزینه های ارزیابی دستگاهها در طرح شهید رجایی است که خود در اجرای این طرح از سوی دستگاههای دولتی نقش موثری دارد.

 وی با تاکید بر اینکه بنا به رویکرد و خواسته رهبری کار باید مردمی شود،تصریح کرد: به فرمایش رهبری، امر به معروف و نهی از منکر باید در میان مردم رسوخ پیدا کند و هدف ستاد این است که یک وظیفه و احساس مسئولیت نسبت به مردم شهر و کشور در بین همه مردم، ایجاد شود.

اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت زبانی دستور و اولویت رهبری است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان،  با بیان اینکه  اولویت و دستور رهبری  در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت زبانی است،  و همه باید در آن مشارکت کنند گفت: رهبری می فرمایند تذکر بدهید و بروید حتی اگر در این مسیر ناملایمت ببینید چون رویکرد این است که  همه مردم در اجرای طرح پای کار باشند.

 حجت الاسلام  ناصر با اشاره به اینکه نهی از منکر را از دستگاههای دولتی آغاز کرده‌ایم، افزود: دستگاه های دولتی به عنوان پیشانی خدمت نظام به مردم هستند و  ابتدا باید خودشان  عامل به این طرح باشند تا  بتوانند مردم را برای عمل به آن هدایت و راهنمایی کنند.

 وی با تاکید بر اینکه آنهایی که نان دولت را می خورند باید بیش از سایرین قوانین و هنجارها را رعایت کنند تصریح کرد: آنها باید برای مردم الگو باشند تا مردم هم در مواجهه با مسئله امر به معروف و نهی از منکر، مقاومت و مقابله نکنند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با اشاره به اینکه متاسفانه  واقعیت این است که بخشی از ناهنجاری هایی که نیروهای نظامی و انتظامی نسبت به آن تذکر داده‌اند مربوط به نیروهای دولتی بوده است اظهارداشت: بنابراین اول باید کارکنان دستگاه دولتی عملکرد خود را درست کنند تا مردم هم از آنها الگو بگیرند.

حجت الاسلام ناصر با بیان اینکه بعد از اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی، به سراغ اصناف خواهیم رفت گفت: در این میان از ظرفیت و  نقش هر دستگاه استفاده می کنیم تا به فراخور ظرفیت و رسالت متناسب، نقش خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه  ادعا می کنیم در اجرای طرح های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، کاملترین طرحی که در بحث حجاب و عفاف  و مسائل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با آن که اتاق فکر نیز پشت آن  است  را ما ارائه کرده ایم، افزود: عفاف و حجاب با هم دیده شده اند و یکی از زیرشاخه های عفاف، عفت در پوشش، گفتار، رفتار، خوراک، کار، انجام وظیفه، برخورد با ارباب رجوع و .. است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان، با اشاره به اینکه نظر رهبری این است که ما بی حجاب نداریم بلکه بد حجاب داریم گفت: کار عمده ما نیز تبیین فرهنگی است و در صدد ترویج الگوهای موفق در این زمینه هستیم که با وجود  داشتن حجاب، به موفقیت‌هایی دست یافته  و نشان داده‌اند که حجاب، مانع موفقیت نیست.

حجت الاسلام  ناصر با تاکید بر اینکه حجاب مخصوص زنان نیست و آقایان هم باید حجاب را رعایت کنند تصریح کرد: مردان هم  نباید پوشش های برعکس و زنانه داشته باشند.

 وی با بیان اینکه در  اسلام برای پوشش ملاک داریم، گفت: از نظر اسلام  نوع پوشش و لباس نباید زننده، مشهور و بدن نما باشد.

 وی تاکید کرد: باید رعایت مسئله عفاف و حجاب و نیز امر به معروف و نهی از منکر را از خود و خانواده خودمان شروع کنیم و با عمل، آن را تبلیغ کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha