۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84828697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مناطق بحرانی و پرخطر سنندج احصا می‌شود

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 84828697
مناطق بحرانی و پرخطر سنندج احصا می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر سنندج مشخص و  اخطارهای لازم در راستای نوسازی و بازسازی به مالکان داده شده است.

به گزارش ایرنا، امید جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه و بافت فرسوده ساکن هستند.

وی با اشاره به ضرورت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به موانع سد راه تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: براساس قانون بالادست تذکرات لازم از سوی شهرداری سنندج به مالکان بافت فرسوده در مرکز شهر و سایر نقاط داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج،یادآور شد: رویکرد در بافت فرسوده، نوسازی، بازآفرینی و بهسازی است که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در راستای تحقق این مهم باید تلاش کنند.

وی ادامه داد: نوسازی واحدها و املاک واقع در بافت‌های فرسوده براساس طرح تفصیلی در راستای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و همچنین ایجاد بستر برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه این شهرداری است.

جعفری با تاکید براینکه در زمینه بازآفرینی و بهسازی بافت فرسوده بخش‌های مختلف و خود مالکان باید پای کار بیایند در غیر این صورت به نتیجه ای نخواهیم رسید، گفت: یکی از مشکلات در این حوزه مالکان ساختمان هایی هستند که دربافت تاریخی قرار گرفته و با محدودیت هایی از سوی میراث فرهنگی در ساخت و ساز مواجه هستند.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج، بخشی از ساختمان ها نیز در لیست آثار ملی ثبت شده و جزء آثار با ارزش محسوب می‌شوند در نتیجه اجازه هیچگونه دخل و تصرفی در آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر مشخص و تذکرات لازم نیز به مالکان داده شده است، افزود: با توجه به حادثه متروپل دستورالعمل جدید برای احصای مناطق بحرانی و پرخطر شهر داده شده است.

جعفری اضافه کرد: در همین راستا طرح بروزرسانی اطلاعات و بازطراحی محلات سرتپوله،آقا زمان، قطارچیان و ...در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک به مشاور داده می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج با توجه به قرار گرفتن در بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در اجرای آن از توان و ظرفیت مشاورین متخصص توانمند بهره گرفته می‌شود.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha