طرح دارویار در استان اردبیل تحت نظارت کامل اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: اجرای طرح دارویار برای تامین داروهای یارانه دار در این استان از ۲۳ تیرماه آغاز شده و نظارت کاملی برای اجرای آن اعمال می‌شود.

دکتر محمد جوهری روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعیین سه واحد داروخانه در مرکز استان و یک واحد داروخانه در هر کدام از شهرستان‌های استان اردبیل به عنوان همکار طرح دارویار گفت: با اجرای این طرح، ۳۶۶ قلم داروی تولید داخل نیز که پیش از این تحت پوشش بیمه قرار نداشت، با تقبل هزینه از سوی شرکت های بیمه در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی هدف از اجرای طرح دارویار را تامین نظام‌مند داروهای خاص و کمیاب تولید داخل و حذف یارانه اختصاص یافته به این داروها به منظور جلوگیری از قاچاق آنها بیان کرد: با اجرای طرح دارویار، بدون اینکه هزینه مازادی به بیمار تحمیل شود، داروی مورد نیاز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با اجرای این طرح داروهای خاص به مصرف کننده واقعی می‌رسد و کسانی که خارج از مسیرهای رسمی تامین دارو و ارجاع توسط پزشک قصد تهیه برخی اقلام دارویی را دارند، باید داروی مورد نظر را با قیمت واقعی و آزاد تهیه کنند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح دارویار، پرداختی بیماران برای تهیه دارو تغییر نیافته و مابه التفاوت افزایش قیمت داروها توسط شرکت های بیمه ای تقبل شده و با این کار قیمت هر کدام از داروها واقعی شده است.

دکتر جوهری همچنین گفت: با اجرای طرح بیمه همگانی از طریق بیمه سلامت ایرانیان همه شهروندانی که نیاز به داروهای خاص و کمیاب دارند، مشمول طرح دارویار قرار می‌گیرند و هیچ هزینه اضافه‌ای برای بیماران خاص در خصوص تامین دارو تحمیل نمی‌شود.

وی تاکید کرد: همه بیماران خاص می توانند داروهای خود را از طریق داروخانه های مجری این طرح تامین کنند و اگر مشکلی در تامین و یا قیمت داروهای خود مشاهده کردند، به  معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha