۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84832215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر: فضای سبز شهرکرد در حال نابودی است

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 84832215
عضو شورای شهر: فضای سبز شهرکرد در حال نابودی است

شهرکرد_ ایرنا_ عضو شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: فضای سبز شهرکرد با کمبود شدید آب مواجه و در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی حیدری شامگاه یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش شدید منابع آب، وضعیت فضای سبز شهرکرد در معرض نابودی قرار گرفته است.
وی افزود: به‌همین منظور انتظار می‌رود تا ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری شهرکرد بسیج و برای آب‌رسانی سیار به فضای سبز شهری وارد عمل شوند.
حیدری حفظ فضای سبز کنونی شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: شهرداری تا دو سه روز آینده نسبت به چاره‌اندیشی برای تسریع در روند آب‌رسانی سیار و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب به فضای سبز مرکز استان اقدام کند.
وی یادآور شد: بخش‌های مختلف مدیریت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد باید با حضور میدانی در نقاط مختلف، مشکلات را شناسایی و راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها را ارائه دهد.
به گزارش ایرنا، هم‌اینک دو هزار هکتار فضای سبز در شهرکرد وجود دارد که یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار آن به‌علت بروز پدیده خشک‌سالی و کمبود شدید منابع آب با خطر خشکیدگی مواجه شده است.
خشک‌سالی یک پدیده طبیعی به‌شمار می‌رود و در طول ۱۰ سال گذشته حدود ۹۳ درصد چهارمحال و بختیاری درگیر خشک‌سالی خفیف، متوسط، شدید و بسیار شدید شده است.
رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تحقق اهداف مرتبط با «شهرکرد، شهر دوستدار کودک» باید معابر، شهرها و پارک‌های ویژه کودکان در نظر گرفته شود.
محمدرضا بیاتی توجه به دغدغه‌ها و خواسته‌های کودکان و والدین در شهرکرد را ضروری دانست و اظهار داشت: بسیاری وسایل بازی کودکان در پارک‌ها مناسب نیست و باید ارتقا یابد.
وی تاکید کرد: هر کدام از اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با سازمان‌های متناظر کمیسیون‌های خود در شهرداری، سه‌شنبه‌ها برنامه‌ها و گزارش‌های کاری خود را ارائه دهند.
به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha