۱۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84847480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان زنجان اقامه شد

زنجان - ایرنا - امروز در روز عاشورا نمازگزاران زنجانی در صف های به هم پیوسته به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع)، در جای جای این استان به درگاه احدیت سر تعظیم فرود آوردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماز ظهر عاشورا با حضور هزاران عزادار حسینی اعم از مردان، زنان، جوانان و کودکان به امامت حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه شد.

بیش از  ۱۹ سال است، به خاطر ترویج و گسترش نماز در بین آحاد مردم، دسته های عزاداری، با شنیدن ندای الله اکبر از مساجد به خیل نمازگزاران نماز ظهر عاشورا می‌پیوندد.

قرائت زیارت پرفیض عاشورا، ناحیه مقدسه و سایر اعمال توصیه شده در این روز بزرگ از دیگر برنامه هایی است که با حضور انبوه مردم در مساجد و خیابان های سراسر استان زنجان برگزار شد.

 مسوول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان نیر در این خصوص گفت: امروز نماز ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرهای استان زنجان و دیگر نقاط با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حکمعلی اسماعیلی افزود: جهت شرکت در نماز ظهر عاشورا از همه شرکت کنندگان خواسته شده بود فاصله گذاری در صفوف نماز را رعایت کرده و سجاده شخصی همراه داشته باشند

گفتنی است همه ساله عزاداران حسینی در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر اماکن مقدس عزاداری و سوگواری با گلبانگ اذان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت و با پیروی از امام حسین (ع) اقامه می‌کنند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بوده و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته شده است.

حضرت امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم  ماه محرم  سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha