استاندارد به مطالبه عمومی تبدیل شود/ صدور ۳۰۳ گواهی استاندارد آسانسور در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه استاندارد باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود گفت: استانداردسازی کالاها در راستای حمایت از رونق تولید منجر به افزایش تولید ملی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جعفر امیری‌پریان» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در صورت رعایت استاندارد کالاها، رضایت مردم نسبت به تولیدات داخلی جلب می شود اظهار داشت: استاندارد سازی کالا و خدمات در راستای حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی نقش بی بدیل دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه حیطه انجام وظایف اداره کل استاندارد از نظارت بر کیفیت مواد غذایی، آسانسور و ساختمان فراتر است افزود: نظارت بر کم فروشی ها، نظارت بر آموزش و پرورش، نظارت بر عملکرد سایر دستگاه ها در دستور کار قرار دارد و با متخلفان برخورد قضایی و قانونی صورت می‌گیرد.

امیری‌پریان تعداد کل تجهیزات در شهربازی های استان همدان را ۷۹۴ مورد و تعداد تجهیزات بازرسی شده را  ۶۲۵ مورد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد تجهیزات استاندارد سازی شده ۳۶۷ مورد و تعداد شهربازی های فعال در استان ۴۲ مورد است.

وی خاطرنشان کرد: برای استانداردسازی تجهیزات شهر بازی های استان بازرسی میدانی انجام شده و در این راستا اقدامات قانونی لازم نیز صورت گرفته است.

امیری‌پریان از کنترل دوره ای ترازوها و باسکول های استان همدان خبر داد و اظهار داشت: ۳۰۳ مورد گواهی استاندارد آسانسور توسط این اداره‌کل در سال‌جاری صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه "نشان حلال" فقط از سوی اداره‌کل استاندارد صادر می‌شود گفت: تاکنون هشت نشان حلال از سوی این اداره کل در استان همدان صادر شده است که صاحبان صنایع مربوطه می‌توانند کالاهای خود را با این نشان در سطح بازار دنیا عرضه کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان، نشان استاندارد را ضامن ایمنی و سلامت افراد جامعه دانست و یادآور شد: سامانه ۱۵۱۷ این اداره کل به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت شده و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha