۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84964733
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هشت مورد کم فروشی در واحدهای تولیدی همدان کشف شد

همدان-ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان از کشف هشت مورد کم فروشی در واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: برای این واحدها اخطار کتبی صادر شده است.

جعفر امیری پریان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز پایش، نظارت و برخورد قاطعانه با کم فروشی و پیگیری های صورت گرفته افزود: نمونه برداری از ۲۰ واحد تولیدی صنایع غذایی در سطح بازار استان همدان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پایش، نظارت و برخورد قاطعانه با کم فروشی در استان همدان، تجهیز و به روز رسانی آزمایشگاه اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد استان همدان و آموزش های به‌روز کارشناسان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با توصیه به اینکه واحدهای تولیدی در سطح استان وزن های درج شده در روی بسته بندی فرآورده های خود را با دقت بررسی کنند اظهار داشت: این اداره کل بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیر استاندارد جلوگیری کرده و با هرگونه کم فروشی برخورد قاطعانه خواهد کرد.

امیری پریان با اشاره به اینکه رییس جمهور کیفیت کالا را یکی از مسایل مهم و محوری در تولید کالا عنوان کرده است افزود: هدف مهم تولید کالای استاندارد است و علاوه بر مدیران مراکز تولیدی، سازمان استاندارد به‌عنوان یک مرجع حاکمیتی و دستگاه نظارتی موظف به نظارت بر کیفیت کالا هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: نظارت بر ادای حقوق اجتماعی از جمله حق کیفیت، حق رضایت از خدمات، حق ایمنی، حق سلامت، حق محیط زیست سالم و حق کیفیت زندگی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

امیری پریان از مردم خواست هنگام خرید کالا علاوه بر توجه به نشان استاندارد، به تاریخ تولید و انقضا و نیز وزن ذکر شده بر روی بسته‌بندی محصول توجه کنند.

وی اظهار داشت: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha