۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84861868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷.۲ درصد تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال جاری محقق شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: مجموع تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۳ هزار و ۶۹۳ نفر بوده که تا امروز ۲ هزار و ۳۶۲ مورد در سامانه اشتغال ثبت و تاکنون ۱۷.۲ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: شهرستان سرایان با ۳۱.۱ درصد بیشترین تعهد اشتغال را داشته است و سپس درمیان با ۲۴.۲ درصد، قاینات ۲۳.۷ درصد، بشرویه ۲۳.۳ درصد، فردوس ۱۹.۹ درصد و زیرکوه ۱۵.۸ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی پس از اطمینان از صحت و سقم اشتغال ایجاد شده نسبت به ثبت اطلاعات شاغلان در سامانه رصد به‌صورت مستمر و روزانه اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: مجموع اعتبار ابلاغی استان از این محل چهار هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: این تسهیلات توسط چهار بانک عامل پست بانک، صندوق کارآفرینی امید، کشاورزی و صندوق توسعه تعاون به میزان سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال توسط بانک مرکزی ابلاغ شده و سهم بانک‌ها تاکنون ۱۱۲.۳ درصد بوده است.

اشرفی گفت: پست بانک ۱۱۸.۸ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۱۴.۲ درصد، کشاورزی ۱۱۲ درصد و توسعه تعاون ۱۰۴.۶ درصد تسهیلات را جذب و محقق کرده‌اند.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان و عشایر و ماندگاری جوانان در این مناطق است که درخواست داریم مدیران دستگاه‌ها و شعب بانک‌ها اگر طرحی دچار مشکل است را در اسرع وقت اعلام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان هفت هزار و ۲۷۷ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ طرح به میزان ۹۳۵ میلیون ریال و پیش‌بینی اشتغال هزار و ۲۰۸ نفر در بانک‌ها در حال بررسی است.

اشرفی گفت: در مجموع سه هزار و ۱۴۹ طرح به میزان چهار هزار و ۶۵ میلیارد ریال و اشتغال هفت هزار و ۲۷۹ نفر در خراسان جنوبی مصوب شد و از  این میزان سه هزار و ۱۴۷ طرح به میزان چهار هزار و ۶۴ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال هفت هزار و ۲۷۷ نفر منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۶ دستگاه اجرایی از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۱ مجوز در حوزه‌های مختلف صادر شده که ۴۴۵ مورد افراد مستقل و ۳۶ مورد پشتیبان بوده است.

وی از بسیج سازندگی و اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواست در اسرع وقت تعهد اشتغال امسال را به دبیرخانه کارگروه تخصصی اعلام کنند.

اشرفی بیان کرد: بانک‌های توسعه تعاون و رفاه نیز در اسرع وقت نسبت به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به طرح‌های معرفی شده اقدام کنند و بانک‌های کشاورزی و پست بانک پیگیری لازم را برای تسریع در ابلاغ اعتبارات و شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی انجام دهند.

وی گفت: بانک‌های عامل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مساعدت لازم به منظور تسریع در روند بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های واجد شرایط معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی را در دستور کار قرار دهند و پیگیری برای تسریع در ابلاغ این اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ضروری است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی هم با ارائه گزارشی از وضعیت ایجاد فرصت‌های شغلی توسط این نهاد گفت: تسهیلات برای احداث نیروگاه خورشیدی به تعداد چهار هزار نیروگاه باید پرداخت شود که مشکل منابع در بانک‌ها داریم.

علی نخعی افزود: این تسهیلات اخیرا از محل تسهیلات تبصره ۱۶ در نظر گرفته شده است و بانک‌های عامل باید به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

وی تعهد فرصت شغلی این نهاد در سال جاری را هشت هزار و ۱۹۲ مورد با اعتبار چهار هزار و ۷۲۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۶۴۰ نفر برای دریافت ۲ هزار و ۱۷۵ میلیون ریال به بانک معرفی شده‌اند که منجر به ایجاد ۷۴۱ فرصت شغلی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha