۱۶۰ نیروی تازه نفس برای مهار آتش منطقه حفاظت شده خامی اعزام شدند

گچساران- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۶۰ نیروی جدید برای شتاب بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش دقایقی پیش به منطقه حفاظت شده خامی گچساران و باشت اعزام شدند که عملیات کنترل و مهار آتش را در کنار سایر نیروها آغاز کنند.

 علیرضا نیکروز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد نیروهای ۱۰۰ نفر از گچساران و ۶۰ نفر  از باشت برای مهار آتش سوزی  منطقه حفاظت شده کوه خامی  اعزام شده اند.

وی بیان کرد:  آتش همچنان در حال زبانه کشیدن است و نیروهای اعزامی به منطقه با وجود سخت گذر بودن این منطقه، مشغول اطفای حریق هستند.

نیکروز اظهار داشت: آتش سوزی کوه خامی از ساعت ۱۶ روز گذشته (دوشنبه) رخ داد و  عملیات اطفای حریق از سوی امدادگران منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای محلی در ساعت اولیه شروع شد.

وی ادامه داد: وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی در حال گسترش است و به دلیل سخت گذر بودن مهار آتش  دشوارتر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل وزش باد شدید آتش سوزی مراتع و جنگل های شهرستان گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرده است.

نیکروز ابراز کرد: شب گذشته ستاد بحران در فرمانداری های شهرستان های گچساران و باشت تشکیل شد و اقدامات لازم برای مهار این آتش سوزی در دستور کار قرار گرفت.

حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ستاد بحران گچساران 

وی گفت: هم اکنون استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعضای ستاد بحران استان در گچساران برای کنترل و عملیات مهار آتش سوزی حضور دارند.

نیکروز تصریح کرد: مهار آتش سوزی از سوی  نیروهای مردمی، محیط زیست، منابع طبیعی، ادارات و بسیج در حال انجام است و امید است تا بعداظهر امروز مهار شود.

 وی افزود: هم اکنون  یک فروند بالگرد از گچساران عملیات هلی برد نیروها به مناطق ارتفاعات و سخت گذر منطقه حفاظت شده خامی را انجام می دهد.

منطقه حفاظت شده کوه خامی با بیش از ۳۰هزار هکتار وسعت، زیستگاه گونه های کمیاب گیاهی و جانوری از جمله پلنگ، کل، بز و کبک است و پوشش غالب آن از بلوط، بنه، ارژن، ول، کیکم و زالزالک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha