۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 84864877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنچه در نشست فرماندار با خبرنگاران در گچساران گذشت

گچساران - ایرنا- خبرنگاران گچساران در آیینی که امروز دوم شهریور به مناسب گرامی داشت روز خبرنگار و آغاز هفته دولت برگزار شد مطالبات صنفی و عمومی مختلفی را مطرح کردند.

گفت و گو درباره نقش خبرنگاران در توسعه و رسالت آنان،ضرورت ساماندهی خبرنگاران، پیش بینی برنامه هایی برای حمایت از اهالی قلم در گچساران از مهمترین مطالبات صنفی اهالی رسانه و خبر در نشست امروز بود.

پرسش درباره روند طرح های بزرگ عمرانی نظیر پردیس هنری شهر دوگنبدان ،دریاچه مصنوعی،شایعات درباره آلودگی آب آشامیدنی برخی از نقاط این شهرستان و زمان افتتاح واقعی بیمارستان کوی کارکنان از دیگر پرسش های خبرنگاران گچساران از مسوولان بود.

نقش خبرنگاران در تحقق توسعه 

هدایت کرمی یکی از خبرنگاران پیشکسوت خبرگزاری جمهوری اسلامی در گچساران گفت:صداقت در گفتار،پیگیری مطالبات شهروندان، خودداری از تداخل علایق شخصی مانند جناح های سیاسی در درج اخبار از ویژگی های خبرنگاران حرفه ای و متعهد است.

آنچه در نشست فرماندار با خبرنگاران در گچساران گذشت

وی تاکید کرد:خبرنگاران گچساران با تولید گزارش های خبری میدانی برای رفع کمبود زیرساخت های عمرانی و دیگر مشکلات شهروندان بازوی مسوولان باشند.

وی قدرت رسانه های ارتباط جمعی در تحقق اهداف توسعه را بی بدیل خواند.

کرمی با اشاره به ظرفیت های مختلف گچساران برای توسعه تاکید کرد: خبرنگاران می توانند با پرداختن موضوعات به صورت سلسله وار به اهداف توسعه در این شهرستان کمک کنند.

ضرورت ساماندهی خبرنگاران

ندا نعمتی خبرنگار خبرگزاری فارس در گچساران با اشاره به اینکه برای ورود به عرصه خبر ضوابط خاصی وجود ندارد گفت: ساماندهی خبرنگارانی که به صورت میدانی رویدادهای این شهرستان را انعکاس می دهند یا با تولید گزارش های میدانی به کاهش مشکلات کمک می کنند ضرورت دارد.

ضرورت افزایش خدمات مسوولیت های اجتماعی

احمد عوض پور خبرنگار سقلاتون نیز بر تلاش بیشتر خبرنگاران گچساران برای استفاده بیشتر از ظرفیت های مسوولیت های اجتماعی صنعت نفت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان کارکنان دولت شهر دوگنبدان به صورت واقعی بهره برداری نشده گفت: بهره برداری واقعی از این طرح برای بسیاری از شهروندان سوال برانگیز است.

اختصاص اعتبار برای پردیس هنری گچساران

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در واکنش به طولانی شدن روند ساخت مجتمع هنری گچساران که از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد گفت: امسال ۲۳ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شده که این اعتبار می تواند نقش مهمی در تکمیل روند ساخت آن داشته باشد.

مطالبات  صنفی خبرنگاران

اورنگ نارکی در پاسخ به مطالبات صنفی خبرنگاران تاکید کرد: برای تحقق حمایت از خبرنگاران از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز است تا در گام نخست اهالی رسانه نماینده ای را انتخاب تا او به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و  بویراحمد معرفی کنند.

وی پرداخت تسهیلات بانکی، پوشش بیمه اجتماعی و بیمه تکمیلی درمان را از برنامه های حمایتی دولت برای هنرمندان عنوان کرد.

نارکی در پاسخ به سوال به دغدغه های برخی خبرنگاران درباره ساماندهی سیمای بصری شهر دوگنبدان گفت: براساس تفاهم نامه ای که با شهرداری شهر دوگنبدان منعقد شده هنرمندان برای طراحی المان های شهری در معابر و پارک ها اقدام می کنند.

اختصاص اعتبار برای طرح دریاچه مصنوعی

فرماندار گچساران در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرح دریاچه مصنوعی شهر دوگنبدان  گفت: این طرح هم اکنون به دلیل کمبود اعتبار غیر فعال است اما امسال ۱۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی شده است.

آنچه در نشست فرماندار با خبرنگاران در گچساران گذشت

روان بخش دهیم خوب با اشاره به اینکه این طرح هفت میلیارد تومان مطالبات پیمانکار دارد ابراز داشت: تکمیل و بهره برداری از دریاچه مصنوعی گچساران نیازمند اختصاص اعتبار بیشتری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان بهره برداری واقعی از بیمارستان کوی کارکنان دولت شهر دوگنبدان نیز گفت: در زمان حاضر مسوولان در حال تامین نیرو و تجهیزات برای این بیمارستان هستند.

دیهیم خوب در واکنش به کم بودن میزان بهره وری از ظرفیت مسوولیت اجتماعی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تاکید کرد: طرح های زیادی با استفاده از این بستر در این شهرستان اجرا شده و البته با تلاش بیشتر می توان بهره بیشتری از امکانات شرکت نفت برد.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اخبار متناقص از آلوده بودن آب آشامیدنی گچساران گفت: این اخبار ناشی ازگزارش های متفاوت شبکه بهداشت و آب و فاضلاب بود که انتشار خبر آن باعث برنامه ریزی برای ساخت آزمایشگاه آب در شهرستان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha