استاندارهمدان: وزیر نیرو شبانه‌روز پیگیر طرح آبرسانی به همدان است

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح آبرسانی به همدان ۲۴ ساعته در حال انجام است گفت: وزیر نیرو به صورت شبانه‌روز پیگیر تامین آب همدان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» بامداد شنبه در حاشیه بازدید سرزده وزیر نیرو از طرح آبرسانی به همدان با قدردانی از وزیر نیرو به دلیل اهتمام ویژه‌ برای تامین آب همدان و پیگیری روزانه اجرای این طرح اظهار داشت: معاونان و مدیران عالی وزارت نیرو با استقرار در همدان به صورت میدانی اجرای پروژه را رصد و تجهیزات را به موقع تامین می کنند.

وی تصریح کرد: گروه‌های عملیاتی از سایر استان‌ها به همدان آمده اند و به صورت شبانه روزی برای اجرای هر چه سریع تر پروژه کار می کنند و با دوری از خانه و کاشانه خود بدون استراحت مشغول کار هستند.

قاسمی فرزاد با قدردانی از مردم که با صبر، حوصله و شکیبایی، مسئولان را در خدمت رسانی و اجرای نهایی این پروژه همراهی می کنند ادامه داد: از همه کشاورزانی که چاه های خود را در اختیار شبکه آبرسانی گذاشتند و مجموعه هایی که داوطلبانه به یاری اجرای این طرح آمده اند نیز قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای کاری به سرعت تجهیزات را وصل می کنند و روز به روز به حجم چاه‌ها و آب تامین شده اضافه می شود خاطرنشان کرد: تا نقطه مطلوب فاصله داریم و همه باید کمک کنیم و با صرفه جویی در مصرف آب، به تکمیل طرح آبرسانی نزدیک شویم.

وی اظهار داشت: مردم همدان مطمئن باشند وزیر نیرو و همه مسئولان و دستگاه ها با همت مضاعف در حال خدمت هستند و حضور وزیر نیرو در ساعت بامداد در محل اجرای پروژه نشان از اهمیت بالای این طرح است.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.

همین امر از ابتدای هفته گذشته موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

منابع آبی و ذخیره سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان نیز به کمترین میزان خود و رسیده و به نوعی خشک شده است و از منابع آب‌های زیرزمینی برای تامین آب مورد نیاز مردم شهر همدان استفاده می‌شود.

در حال حاضر آب آشامیدنی مصرفی شهر همدان از طریق ۷۰ حلقه چاه در مناطق دشت همدان- بهار و خالق‌وردی تامین می شود.

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو هفته گذشته نیز در جریان سفر به استان همدان به منظور بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha