۱۲ شهریور ۱۴۰۱، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84876103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۱۹۰ مسکن روستایی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۲ هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی در روستاهای استان طی یک سال گذشته با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی، مقاوم‌سازی شده است.

قاسم تنها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان شهریور پارسال ۵۲.۶ درصد بود که اکنون به ۵۳.۸ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه میانگین مقاوم‌سازی کشوری در حال حاضر حدود ۵۲ درصد است تصریح کرد: براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در هزار و ۷۵۲ روستای دارای سکنه استان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: از محل سهمیه سال قبل چهار هزار و ۳۵۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ویژه با بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ کارمزد پنج درصد به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از این میزان سه هزار و ۸۶۲ فقره ابلاغ شده است گفت: سه هزار و ۵۲۰ فقره معادل ۹۱ درصد به بانک معرفی شده، ۲ هزار و ۶۰۴ فقره انعقاد قرارداد (۶۷ درصد) ۲ هزار و ۲۶۳ واحد فونداسیون، هزار و ۶۷۳ واحد اسکلت و سقف و ۹۵۲ واحد پایان‌کار و سفت‌کاری شده است.

تنها با اشاره به بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از حوادث گفت: ۳۶ واحد مسکونی در حادثه سیل دی سال گذشته آسیب دیدند که تاکنون ابلاغ اعتبار مربوطه انجام نشده است.

وی از تامین و واگذاری زمین در روستاها خبر داد و افزود: در یک سال گذشته ۲۷۷ هکتار زمین تملک و ۶۲۳ قطعه زمین نیز در روستاهای استان خراسان جنوبی واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با برنامه‌های سوم و ‌چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از شهریور سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۸۳ جلد سند صادر شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۲۴ جلد سند روستایی و هزار و ۱۵۹ جلد سند شهری بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha