۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84914295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84914295
دمای هوا در زنجان تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی زنجان گفت: دمای هوای این استان از فردا /سه شنبه / بطور میانگین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد که می‌تواند با احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی همراه باشد.

صونا صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: وضعیت جوی امروز و تا پایان هفته صاف تا قسمتی ابری است که از فردا /سه شنبه/ کاهش دما رخ خواهد داد.
وی اظهار داشت: بر این اساس دمای هوا به ویژه طب صبح روزهای /سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه/ هفته جاری بصورت محسوس کاهش یافته بطوری که مناطق سردسیر به  حدود صفر درجه خواهند رسید.
این کارشناس از کشاورزان زنجانی خواست با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.
صرفی گرمترین و خنکترین ایستگاه‌های هواشناسی این استان طی ۲۴ ساعت گذشته را ماهنشان با ۳۰ درجه و خیر آباد ۱.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی مدت یاد شده هم به ترتیب ۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.
وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه بالای صفر اعلام کرد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه خنک تر شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha