دستگاه های دولتی برای ایجاد نشاط اجتماعی بانوان راهکارهای خلاقانه ارائه دهند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه بانوان اظهار داشت: دستگاه های دولتی با استفاده از تجربیات، دانش و پیشنهادات بانوان و نیز با توجه به محدودیت‌های مالی راهکارهای خلاقانه و نوآورانه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضانیا روز یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان همدان با اشاره به اینکه ایجاد فضای امن برای نشاط اجتماعی در زنان و خانواده جزو برنامه های اولویتی دولت سیزدهم است افزود: دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش نقش آفرینی و نرخ مشارکت بانوان برنامه ریزی و هم‌افزایی داشته باشند.

وی اظهار داشت: گفتمان الگوی سوم زن و تثبیت جایگاه بانوی مسلمان ایرانی را از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده استان همدان برشمرد و اظهار داشت: این گفتمان عنوان الگوی برتر برای نقش آفرینی بانوان و افزایش نرخ مشارکت در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد و ترویج شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تصریح کرد: معاندان نظام بنیان خانواده ما را مورد هدف قرار داده و با برنامه ریزی های حساب شده و ایجاد شرایط اغتشاش قصد ضربه زدن به حوزه خانواده و نظام امنیتی کشور را دارند.

رضانیا اظهار داشت: استان همدان از نظر آسیب‌های اجتماعی در وضعیت مطلوبی نسبت به سایر استان ها قرار دارد و در مسیر حرکت به سمت آرامش امنیت و ثبات حرکت می‌کند.

وی با انتقاد از اینکه برنامه ها برای مخاطبان ثابت و مشخص پیش بینی شده است افزود: با گسترش برنامه ها و ایجاد فضای امن گفت‌وگو هر دستگاه دولتی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه یک برنامه، ایده، حرف و  فکر نو برای مخاطب جدید و نسل جوان و نوجوان ارائه دهد و در فضای مجازی مخاطبان را جذب کنیم و حرف های آنها نیز شنیده شود.

رضانیا اظهار داشت: برگزاری سفرهای یک روزه طبیعت گردی و بازدید از مناطق گردشگری و فرهنگی برای دختران مناطق محروم و زنان سرپرست خانوار با هماهنگی اداره کل میراث در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تاکید بر اینکه نمادهای کهن ایرانی، اسلامی و ارزشی برجسته و شناسایی شوند گفت: بر همین اساس برنامه هایی برای ایجاد نشاط اجتماعی و شادی دختران در فضای مجازی و در چهارچوب اصول انقلابی اسلامی و ملی به عنوان الگو تدارک و ارائه شود.

رضانیا با اشاره به اینکه گسترش و توسعه ورزش نقش مهمی در تخلیه هیجانات نوجوانان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت نشاط و شادابی در جامعه دارد اظهار داشت: از ظرفیت جام جهانی با محوریت بانوان برنامه ریزی و استفاده و امکانات و تجهیزات ورزشی برای بانوان مهیا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha