تیشه‌گران: ستاد عالی بازی‌های آسیایی ناشنوایان تشکیل می‌شود/ نگران هزینه‌های میزبانی نیستیم

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای بین وزارت ورزش، منطقه آزاد کیش و کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه خبر داد و گفت: همچنین ستاد عالی بازی‌های آسیایی ناشنوایان تشکیل می شود.

مهران تیشه‌گران روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با تاکید بر اینکه میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان ۲۰۲۴ به طور قطع بزرگترین میزبانی برای ایران پس از انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: توان ایران در برگزاری هر چه بهتر آن، بیانگر توانمندی کشور در حوزه میزبانی است.

وی ادامه داد: موضوع میزبانی ایران برای بازی‌های آسیایی ناشنوایان مورد استقبال و تایید سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت و خوشبختانه زیرساخت‌های جزیره کیش جز در خصوص استخر استاندارد و سالن تیراندازی، مناسب و در حد تایید است.

این مدیر ورزشی همچنین از سفر مسئولان کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه طی ۲ هفته آینده به ایران خبر داد و گفت: این سفر به منظور بازدید از امکانات ورزشی کیش انجام می‌شود و قطعا امکانات ورزشی در این جزیره مورد تایید قرار خواهد گرفت.

تیشه‌گران عنوان کرد: بزودی ستاد عالی میزبانی نیز با ریاست محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و نمایندگان دولت تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با اشاره به اینکه ایران در آبان ماه ۲۰۲۴ میزبان بازی‌های آسیایی ناشنوایان است، تصریح کرد: درست است که ۲ سال تا برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ باقی مانده اما واقعیت این است فرصت کمی برای میزبانی است و ما به یک زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات و رفع نواقص نیاز داریم و باید با سرعت بیشتری کارها را پیش ببریم.

نگران هزینه‌های میزبانی نیستیم

تیشه‌گران در خصوص اعتبار لازم برای میزبانی بازی‌های آسیایی ناشنوایان گفت: خوشبختانه میزبانی این بازی‌ها هزینه زیادی به کشور وارد نمی‌کند زیرا در ورزش ناشنوایان ورزشکاران، تیم‌ها و اساسا کشورهای شرکت کننده تمامی هزینه اسکان، جابجایی و تغذیه و سایر موارد را پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در خصوص اماکن ورزشی نیز براساس تفاهم‌نامه‌ای که بزودی امضا می‌شود،‌ منطقه آزاد تمامی امکانات را فراهم خواهد کرد. بنابراین نگران هزینه‌ها نیستیم.

بازی‌های آسیایی ناشنوایان کیش میزبان ۲۰ رشته ورزشی

تیشه‌گران در ادامه گفت: بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان در کیش میزبان ۲۰ رشته ورزشی است اما این احتمال را نیز نباید نادیده گرفت که ممکن است در یک یا چند رشته تعداد تیم‌های شرکت‌کننده به حد نصاب مورد نظر نرسد و آن رشته برگزار نشود.

وی بیان کرد: ناشنوایان ایران در همه رشته‌ها به جز گلف و نقشه‌خوانی شرکت می‌کنند و با توجه به فاصله ۲ ساله تا شروع مسابقات، ممکن است تیم‌هایی برای این ۲ رشته نیز تشکیل داده و تمرینات آنان را ساماندهی کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ادامه داد: تقریبا طی ۱۵ روز باید بازی‌های آسیایی را در رشته‌هایی همچون والیبال، بسکتبال، فوتبال، کشتی، جودو، تکواندو، تیراندازی، شنا، دوومیدانی، بدمینتون، تنیس روی میز و چند رشته دیگر برگزار شود، بنابراین با توجه به محدود بودن سالن‌های ورزشی در کیش نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی در این خصوص هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha