ترمیم جاده رانشی معدن نوشهر به اقدام فوری نیاز دارد

نوشهر- ایرنا - فرماندار نوشهر تاکید کرد: مسوولان دست اندرکار برای ترمیم جاده رانشی محدوده معدن این شهرستان تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا ، این مسیر ارتباطی به طول چهار کیلومتر واقع در ضلع جنوبی کمربندی نوشهر و چالوس  در پاییز سال گذشته به علت بارندگی شدید و وقوع سیلاب دچار رانش و آب بردگی حدود ۱۰۰ متر طول و نیز حدود ۱۰ متر ارتفاع در مسیر ضلع شمالی آن شد و حدود ۱۰ میلیارد تومان هم خسارت درپی داشت.

رستم زرودی روز پنجشنبه در نشستی به همین منظور در فرمانداری افزود : از آن زمان تاکنون این نقطه رانشی به حال خود رها شده و به علت باریکی عرض معبر و محدودیت رفت و برگشت خودروها احتمال آنکه دوباره به ویژه شب هنگام یا زمان بارندگی شاهد وقوع حوادثی نظیر سقوط خودروها به داخل رودخانه در این مسیر باشیم دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت : این مسیر منتهی به نیروگاه های زباله سوز ، برق و تعداد از واحدهای تولیدی و انبار فروشگاه های بزرگ می شود بنابراین آمد و شد خودروهای سنگین و سبک در این جاده بسیار زیاد است.

فرماندار نوشهر یادآور شد: تعلل در رفع اساسی این نقطه رانشی علاوه بر نگرانی ساکنان حاشیه این مسیر همچنان گزارش هایی هم از سوی مسوولان استانی و کشوری بابت این موضوع داشتیم که باید هرچه زودتر این نقطه بحرانی برطرف تا تبعات ناشی از آن دامنگیر ما مسوولان این شهرستان نشود.

زرودی بیان داشت : با توجه به محدودیت های مالی دولت به هرشکل باید برای رفع تهدید و خطرساز این نقطه بحرانی مدیریت کرد و ضرورت دارد شهرداری ، منابع امور آب ، منابع طبیعی و آبخیزداری ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و  سایر دستگاه های مسوول پای کار بیایند چرا که راهی جز این وجود ندارد. 

اعلام آمادگی شهرداری  

شهردار نوشهر در این جلسه گفت : اگرچه این مسیر ارتباطی جزو خارج از محدوده شهری است منتهی با این حال این آمادگی وجود دارد حدود پنج میلیارد ریال بابت آن شهرداری بپردازد. 

عباسعلی شیرین همپا اظهار امیدواری کرد با تصویب لایحه از سوی اعضای شورای شهر بتوانیم به زودی بخش از اعتبار را برای این مهم اختصاص دهیم ضمن آنکه برای برداشت مصالح هم نباید در دریافت مجوزها دچار مشکل شویم.

فرماندار نوشهر گفت : مسوولیت رفع این چالش از صفر تا صد بر عهده فرمانداری است و هر مسوولی دربهسازی این منطقه بحرانی دچار مشکل شد طرف مقابل او فرمانداری است .

دپوی ضایعات ساختمانی و زباله در حاشیه این محور از دیگر دغدغه هایی بود که در این نشست مطرح شد و رئیس محیط زیست نوشهر هم در گزارشی با اشاره به جمع آوری این زباله ها رفع این چالش زیست محیطی را خواستار شد.

شهرستان نوشهر با برخوداری از 130 روستا و سه نقطه شهری در غرب مازندران قرار دارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha