۶ کشور به عضویت کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا در می آیند

کیش - ایرنا - رییس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا گفت: تا پایان سال میلادی ۶ کشور به منظور توسعه فعالیت های ورزش ناشنوایان قاره آسیا به عضویت این کنفدراسیون در می آیند.

محمد پرگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ کشور در ۲۱ رشته عضو کنفدارسیون آسیا هستند اظهار کرد: تاپایان سال میلادی نیز درخواست  ۶ کشور عمان، مالدیو، سوریه، قطر، لائوس و کامبوج نهایی می شود و عضویت آنها در مجمع آینده کنفدراسیون نهایی می شود.

وی افزود: کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا دوره چهار ساله اول از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به دنبال گود برداری و بالا اوردن سطح اگاهی مسوولان کشورهای عضو بود در دوره فعلی نیز افزایش رشته ها و کیفیت بخشی به آموزش ورزش ناشنوایان دنبال می شود.

پرگر اضافه کرد: برای تحقق این اهداف رایزنی های مختلفی با وزاتخانه های ورزش کشورهای آسیا و اقیانوسیه در حال انجام است تا توجه جدی تری نسبت به ورزش ناشنوایان داشته باشند.

وی یاداور شد: کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا هم اکنون ۲۱ رشته ورزشی انفرادی و تیمی را تحت پوشش قرار داده است افزود: توسعه رشته های زمستانی، جهت یابی و گلف را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و این توسعه براساس قوانین کمیته المپیک ناشنوایان جهان انجام می شود.

فوتبال، فوتسال، والیببال، بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، تنیس خاکی، کشتی فرهنگی و آزاد، جودو، کاراته، تکواندو، شطرنج، تیراندازی و شنا از جمله ورزش های پر طرفدار بین جامه ناشنوایان آسیا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha